A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Æ Ø Å
A
- Adgangskort - bestill nytt adgangskort her. Kontakt: Kortsenteret@oslomet.no
- Adresseendring - endring av adresse meldes til lonn@oslomet.no og dokhjelp@oslomet.no. Ansatte kan ikke endre selv i SAP-portalen eller P360, og oppdatering mot Folkeregisteret fungerer for tiden ikke.
- Altinn - trenger du tilganger til Altinn, kontakt lonn@oslomet.no eller regnskap@oslomet.no. For tilganger i Altinn angående arbeidstrening, kontakt HR-fellestjenester@oslomet.no
- Arbeidstid - henvendelser om arbeidstidsregistrering og fraværssøknader. Kontakt: HR-fellestjenester@oslomet.no. Nettside: SAP-portalen.
- Arkiv – se Dokumentasjons- og informasjonsforvaltning.
- AV-utstyr (audio/video) – utlånstjenester. Kontakt: medieseksjonen@oslomet.no
- Auditoriehjelpen – henvendelser ved problemer med utstyr i auditorium/felles undervisningsrom. Kontakt: auditoriehjelpen@oslomet.no. Telefon: 67 23 55 55 - valg 1 for Pilestredet og valg 2 for Kjeller. Nettside: Auditoriehjelpen.
B
- Beredskapstjenesten/vekter - kun for akutte henvendelser. Nettside: Sikkerhet ved OsloMet.
- Bestille en vare eller tjeneste – for bestillinger av reiser/hotell, visittkort, databriller, kontorrekvisita, datarekvisita (ekstra pc-utstyr), blomster, bevertning/mat til møter, bøker m.m. Kontakt: innkjop@oslomet.no
- BiE - Brukerstøtte i Eiendom – henvendelser ang. daglig drift, adgangskontroll, ventilasjon, arrangementer, renhold, flytting, kontorskilt/skilt eller forskjellige rom på OsloMet. Kontakt: BIE@oslomet.no. Nettside: Brukerstøtte i Eiendom (BiE).
- Brukerstøtte for digital eksamen - brukerveiledninger for deg som skal arrangere eller sensurere en eksamen i Inspera. Kontakt: eksamen@oslomet.no Nettside: Brukerstøtte for digital eksamen
C
- Cristin - forskningspublikasjoner – brukerstøtte for forskningspublikasjoner. Kontakt lokale Cristin-superbrukere. Nettside: Cristin.no
- Canvas - læringsplattform. Nettside: Canvas ved OsloMet. Kontakt ditt respektive fakultet – for ansatte og studenter :
- Fakultet HF: canvas-hv@oslomet.no
- Fakultet TKD: canvas-tkd@oslomet.no
- Fakultet LUI: canvas-lui@oslomet.no
- Fakultet SAM: canvas-sam@oslomet.no
D
- Datarekvisita, se Innkjøp.
- Dokumentasjons- og informasjonsforvaltning - ved problemer i Public 360 og lagring-/dokumenthåndtering. Kontakt: dokhjelp@oslomet.no. Telefon: 6723 5959.
- Drift – henvendelser ang. daglig drift, adgangskontroll, ventilasjon, arrangementer, renhold, flytting, kontorskilt/skilt eller forskjellige rom på OsloMet. Kontakt BIE@oslomet.no (Brukerstøtte i Eiendom).
- Driftsmeldinger på ansattsidene – driftsmeldinger fra ulike fagenheter og brukerstøttetjenester om avvik/endringer/driftsoppgaver i interne og eksterne systemer på OsloMet.
E
- Eduroam-pålogging / Wi-Fi - Logg på med: brukernavn@oslomet.no og OsloMet-passord
- Eiendom – saker ang. møbler, drift av bygninger/rom, flytting, heis, varme. Kontakt: bie@oslomet.no Nettside: Brukerstøtte i Eiendom
- Eksamenskontoret – besvarer eksamenshenvendelser, og arrangerer, planlegger, fastsetter datoer og booke rom til skoleeksamener og hjemmeeksamener. Kontakt: eksamen@oslomet.no
F
- Feide-innlogging - ved problemer eller tilgang til tjenester via Feide-innlogging. Kontakt/Nettside: Feide Innsyn
- Felles studentsystemer (FS) – dersom feil i studentprofiler eller aktive/inaktive studentkonti. Kontakt: fs-hjelp@oslomet.no
G
- Grafisk profil – logo og visuell profil – grafiske tjenester. Kontakt: grafisk@oslomet.no
H
- HR-fellestjenester – For henvendelser om permisjon, arbeidstid, ferie, oppsigelse, lærlinger, pensjon og sykefravær.
- HR-kontakt ved enhetene – for henvendelser rundt arbeidstid og andre henvendelser vedr. personalområdet. Nettside: Arbeidstid
I
- Innkjøp – Min bestilling – for bestillinger av reiser/hotell, visittkort, databriller, kontorrekvisita, datarekvisita (ekstra pc-utstyr), blomster, bevertning/mat til møter, bøker m.m. Kontakt: innkjop@oslomet.no
- Inspera brukerstøtte - brukerstøtte for deg som skal arrangere eller sensurere eksamen i Inspera.
- IT-servicedesk - henvendelser ved IT-problemer; e-post og kalender, lagring, telefoni, programvare, trådløst nett, tilgang utenfra, utskrift. Kontakt: itservicedesk@oslomet.no. Telefon: 67 23 55 55
- Informasjonssikkerhet
K
- Kontorrekvisita – informasjon og innkjøp om rekvisita. Kontakt: rekvisita@oslomet.no
- Kommunikasjon og formidling – Det du trenger å vite om å kommunisere med studenter, med andre ansatte, hvordan du får tak i maler, hvordan du kan bruke logoen vår og mye mer.
- Kortsenteret – utsteder adgangskort. Se mer under Adgangskort. Se kontaktinformasjon og åpningstider i Pilestredet 46 og på studiested Kjeller.
- Kurs og konferansesenteret – romreservasjon ved KK-senteret.
L
- Lønn – henvendelser ang. utbetaling av lønn, forskudd på lønn, overtid og feriepenger. Kontakt lonn@oslomet.no
- Lokaler og utstyr – oversikt over rom og lokaler for kurs og konferanser som kan bookes via KK-senteret.
M
- Medieseksjonen – utlån av audio- og videoutstyr, veiledning og kurs. Kontakt: medieseksjonen@oslomet.no
- Møterom og rombestilling – oversikt over møterom og hvordan bestille møterom i Outlook.
N
- Nettskjema – undersøkelses- og feedback/påmeldingsverktøy. Nettside: Kontaktpunkter for nettskjema (uio.no)
- Nettredaksjonen – for publiseringsstøtte ved OsloMet og henvendelser ved publisering på domener under oslomet.no. Kontakt: nettredaksjonen@oslomet.no
O
- ODA – digitalt arkiv for forskningsartikler ved OsloMet. Kontakt: oda@oslomet.no Nettside: Universitetsbiblioteket
- Open Access Journals – gratis tjeneste for digital publisering av tidsskrifter og fagfellevurderte artikler, e-post: ojs@oslomet.no Nettside: Open Access
- OpenGov (opengov.cloudapp.net) – sakslister og møtereferater fra råd og utvalg ved OsloMet, se OsloMets råd og utvalg i OpenGov.
- Opphavsrett i undervisningen - Hvordan kan du bruke opphavsrettslig beskyttet materiale i undervisningen?
- Oria – søk og utlån av bøker/dokumenter/artikler (bibsys.com) m.m. Feide-innlogging til Oria. Kontakt: oria@oslomet.no Nettside: Universitetsbiblioteket (oslomet.no)
- OTRS – henvendelseshåndteringsverktøy ved OsloMet. Kontakt: otrs@oslomet.no
- Overtid og mertid – se Personalhåndboka om regelverk
P
- Panopto – plattform for publisering av videoer, videoopptak og generell videoproduksjon, samt underteksting.
- Passord – for å bytte passord, glemt passord, pålogging på PC etter passordbytte o.l. Kontakt: itservicedesk@oslomet.no
- Personalhåndboka - relevant informasjon om ditt arbeidsforhold
- Printere på OsloMet – for bestilling av papir. Kontakt: BiE@oslomet.no
- Printerservice – ved teknisk feil e.l.. Kontakt: Leverandør, se kontaktinformasjon på den enkelte printer. Tonere skal leveres automatisk, men kontakt leverandør dersom det ikke er gjort.
- Public 360 – lagring- og dokumenthåndtering, saksbehandlingssystem. Kontakt: dokhjelp@oslomet.no. Telefon: 6723 5959. Nettside: Brukerstøtte og veiledninger for Public 360.
- Personvern
R
- Rediger din ansattprofil
- Renhold – kontakt: bie@oslomet.no
- Rombestilling TP – reservere klasserom og grupperom i TP, timeplansystem.
- Romoversikt på campus – for timeplanleggere og rombooking.
- Råd, nemnder og utvalg ved OsloMet (oslomet.no).
- Reiser og reiseregninger – få hjelp fra reiseregning@oslomet.no
S
- SAP-portalen – tekniske henvendelser om innlogging, feilmeldinger osv., kontakt: sap@oslomet.no.
- Sikkerhet ved OsloMet – kontaktinformasjon ved akutt hjelp, brannvern og fysisk sikring, informasjonssikkerhet, personvern og sikkerhetsinstruks ved OsloMet. Kontakt: sikkerhet@oslomet.no
- Skyttelbuss mellom Pilestredet og Kjeller. Se rutetider for skyttelbuss.
T
- Tids- og fraværsregistrering i SAP-portalen - henvendelser om arbeidstidsregistrering og fraværssøknader. Kontakt/Nettside: SAP-support ved enhetene/fakultetene.
- Timeplanlegging - for rutiner, frister og veiledninger for timeplanlegging ved OsloMet. Kontakt: timeplan@oslomet.no
- Tjenestekontoret for reiseregninger og variabel lønn – send bilag, få bistand
- Toner for printere, se under Printerservice
- Trykkeritjenester
U
- Utlån av AV-utstyr. Kontakt: medieseksjonen@oslomet.no
- Universell utforming av nettsteder og dokumenter
V
- Varsling – meld fra om kritikkverdige forhold som kan være til skade for OsloMet eller enkeltpersoner.
- Vekter/beredskapstjenesten – kun for akutte henvendelser.
- Ventilasjon og inneklima. Kontakt: bie@oslomet.no
- Verneombud og verneombudsordningen
W
- Wi-Fi-pålogging / eduroam – logg på med: brukernavn@oslomet.no og ditt passord