Publisert
Sist oppdatert
Koronavirus
Studiestedene er åpne. Les oppdatert informasjon for studenter og ansatte.
For å få tilgang til sakene dine i OTRS med VPN (eller på OsloMet).
Koble til eduVPN for å få tilgang til OTRS om du jobber hjemmefra.
For å få tilgang til sakene dine i OTRS uten VPN, kan du logge inn via direktelenker.
OTRS benyttes blant annet av:
Kontakt IT-servicedesk for hjelp og spørsmål om OTRS.
OTRS benyttes til håndtering av henvendelser og/eller hendelser. Innkommende henvendelser sorteres i køer som igjen er tilgjengelig for en eller flere saksbehandlere.
Det er et fleksibelt system som kan tilpasses det enkelte bruksområde med maler og logiske prosesser som gjør saksbehandlingen enkel og sømløs.
Sakene kommer inn i en kø, og saker behandles vanligvis etter «først inn, først ut» prinsippet, eller etter prioritet.
Sakene kan få ulik prioritet som fører til at høyt prioriterte saker kommer foran i køen.
Innmeldte saker kan kategoriseres og merkes slik at det er enkelt å ta ut statistikk over forskjellig type henvendelser/hendelser.
Henvendelser kommer inn i systemet via e-post eller et webskjema som knyttes til OTRS.
Det sendes automatisk en kvittering med et referansenummer. Dette gjør at det er enkelt å spore ulike henvendelser / hendelser.
Det er også mulig for saksbehandler å legge inn en sak direkte/manuelt i OTRS.
Saker som er sendt til feil enhet kan på en enkel måte overføres til rett behandlingsinstans.
Saker som skal behandles av flere instanser kan settes opp med automatiske arbeidsprosesser der enten saken først behandles av en enhet og deretter videreføres til neste behandlingsinstans, eller ved at saken splittes i flere ulike delsaker som sendes til aktuell behandlingsinstans.
Saksbehandler kan få varsel om nye saker eller endringer på e-post. OTRS er tilgjengelig på mobiltelefon og nettbrett.
OTRS har en chat-funksjon der saksbehandler og bruker kan chatte med hverandre og dialogen vil bli lagret automatisk som en sak i systemet.