Auditoriehjelpen

Auditoriehjelpen er en hjelpetjeneste for pedagoger, forelesere og brukere av auditorier og felles undervisningsrom ved OsloMet.

Auditoriehjelpen - knappemeny

Auditoriehjelpen - landingssidelenker

Auditoriehjelpen bistår med

Auditoriehjelpen bistår med

  1. Brukerstøtte

    Auditoriehjelpen er en felles brukerstøttetjeneste som bistår når det oppstår tekniske problemer i felles undervisningsrom og møterom. 

  2. Kurs og opplæring

    • Auditoriehjelpen tilbyr kurs i bruk av standard audiovisuelt utstyr som finnes i felles undervisningsrom.
    • I tillegg tilbyr vi en-til-en opplæring som må avtales på forhånd.

    Det forventes at undervisningspersonalet kan det utstyret de trenger i undervisningen. Kontakt Auditoriehjelpen i god tid før undervisningsstart for kurs og opplæring.

    Her er et par ulike opplæringsvideoer som kan være nyttige i hverdagen for deg som ansatt.

  3. Serviceerklæring Auditoriehjelpen

    Serviceerklæring for Auditoriehjelpen

    Denne erklæringen beskriver hva Auditoriehjelpen gjør og hvem som kan bruke tjenestene våre ved OsloMet.

    1. Ansvarsområde

    Hva Auditoriehjelpen har ansvar for:

    • Drift og brukerstøtte for alt audiovisuelt utstyr i felles undervisningsrom, møterom (inkludert videokonferanserom) og studentgrupperom.

    • Bygging og oppgradering av audiovisuelt utstyr i felles undervisningsrom, møterom og studentgrupperom.

    • Forvaltning av OsloMet sin rammeavtale for audiovisuelt utstyr sammen med Medieseksjonen.

    2. Tjenester og brukeransvar

    Hvem kan bruke Auditoriehjelpens tjenester:

    • Alle ansatte og studenter som bruker det audiovisuelle utstyret i rommene nevnt over.

    • Eksterne brukere har også rett til brukerstøtte ved tekniske feil.

    • Fakultetet/instituttet har ansvar for å informere eksterne forelesere om rutiner og gi dem riktig tilgang til rom og nettverk.

    • Innleier må sørge for at eksterne brukere blir satt inn i det tekniske utstyret de skal benytte. Opplæring kan avtales med Auditoriehjelpen.

    Hva brukeren plikter:

    • Spesifisere hva de trenger hjelp med ved henvendelser til Auditoriehjelpen.

    • Følge henvisninger fra Auditoriehjelpen om bruk av utstyret.

    • Gjøre seg kjent med utstyret i god tid før undervisning eller møter.

    Hva slags utstyr og tjenester som dekkes:

    • Drift og brukerstøtte på alt fastinstallert audiovisuelt utstyr finansiert av Auditoriehjelpen.

    • OsloMet PC-er levert av Auditoriehjelpen.

    Hva som ikke dekkes:

    • Oppstartshjelp for undervisning eller møter.

    • Utlån av audiovisuelt utstyr.

    • Støtte ved arrangementer utenom det som er beskrevet.

    • Utlevering annen rekvisita som kritt, whiteboard-tusjer, svamper o.l.

    3. Brukerstøtte og kontaktinfo

    • For øyeblikkelig teknisk bistand i felles undervisningsrom, møterom eller studentgrupperom, ring Auditoriehjelpen på 67 23 55 55.

    • Auditoriehjelpen forsøker først å løse problemet over telefon eller digitalt før vi rykker vi ut til rommet.

    • For mindre akutte tekniske problemer, bruk e-post: auditoriehjelpen@oslomet.no.

    • Åpningstider 08:00 – 15:30 (15:00 om sommeren). Auditoriehjelpen er stengt i fellesferien og på offentlige fridager.

    Andre henvendelser, om f.eks. konferanser, eventer og andre arrangementer sendes til bie.tjenester.oslomet.no.

    4. Opplæring tilbudt av Auditoriehjelpen

    • En-til-en opplæring på utstyret i felles undervisningsrom og møterom til både ansatte og eksterne forelesere.

    • Opplæring må avtales minst en uke i forveien via auditoriehjelpen@oslomet.no.

    • Drift og brukerstøttehenvendelser prioriteres alltid foran opplæring.

    • Opplæringsavtaler kan bli forskjøvet eller avlyst hvis det oppstår akutte brukerstøtteoppdrag.

    • Brukeropplæring skjer ikke mellom kl. 08:00 og 10:00 på grunn av stor pågang av brukerstøtteoppdrag i denne perioden.

    5.  Rådgivning og prosjekteringsstøtte for fakulteter

    AH tilbyr rådgivning og prosjekteringsstøtte til fakulteter ved bygging eller utbedring av audiovisuelle installasjoner.

    • Rådgivning om valg av utstyr og tekniske løsninger.

    • Bistand med tekniske spesifikasjoner, prosjektplaner og budsjettestimater.

    • Oppfølging av prosjekter fra start til slutt, inkludert opplæring av brukere.

    6. Overdragelse av spesialrom

    • Spesialrom er rom som ikke kan bookes på tvers av enheter og fakulteter, og som er tilknyttet en enkelt utdanning.

    • Fakulteter kan søke om å overføre spesialrom til avdeling for eiendom, slik at Auditoriehjelpen drifter og supporterer rommet. Kontakt i så fall auditoriehjelpen@oslomet.no

Kontakt

Kontakt