Droppe til innhold

Verktøy og hjelp

Verktøy og hjelp

Kontaktpunkter for hjelp

IT-servicedesk

Her finner du en oversikt over IT-tjenester ved OsloMet. Vi er til stede både i Pilestredet og på Kjeller.

Hjemmekontor høsten 2020

Utgifter til standard IT-utstyr (pakke med 1 skjerm, docking, tastatur og mus) ment for hjemmekontor under Korona dekkes inntil videre av IT. Ansatte som per dags dato ikke har hodesett eller webkamera vil også få dette dekket.

Vi dekker per arbeidsplass hjemme:

  • 1 skjerm 27" (vår standardskjerm)
  • 1 dockingstasjon
  • 1 mus (ikke trådløs)
  • 1 tastatur (ikke trådløst)
  • 1 hodesett
  • 1 webkamera (vi er tomme for øyeblikket, men forventer inn på lager i september/oktober).

Rollermouse/mousetrapper dekker vi ikke i denne «pakken». Hovedregel om én PC per ansatt gjelder fortsatt.

Slik bestiller du:

Gå til https://bestill.oslomet.no – Bestill utstyr.

Du finner varene under: "Standard bestilling – tilleggsutstyr".

  • Legg inn hver vare i egen varelinje.
  • Skriv gjerne i kommentarfelt at det er til «jobbe hjemmefra utstyr».

Utstyr som leveres ut til hjemmekontor er OsloMets eiendom og skal leveres tilbake til OsloMet ved avsluttet arbeidsforhold, eller dersom andre forhold tilsier det.

Tjenesteoversikt

Brukertjenester:

Rådgivning, kunde- og prosjekttjenester:

Annet:

IKT for nyansatte

Her finner du en oversikt over IT-systemer, tjenester og ressurser for nyansatte ved OsloMet.

IKT-sikkerhet

Jobbe utenfra

Kundeansvarlige

Hvert fakultet, senter og administrative enheter har en egen dedikert kundeansvarlig hos IT. De kundeansvarlige er din enhets kontaktperson dersom dere har spesielle behov og utfordringer som ikke eksisterer, eller dekkes godt nok av ITs tjenester i dag. 

IT-arkitektur

Enhet for Arkitektur, innovasjon og rådgivning kan bistå prosjektledere og andre som vurderer tekniske løsninger med rådgivning og hjelp til å forbedre tjenester og prosesser. Enheten ledes av en virksomhetsarkitekt som også fungerer som sekretær for arkitekturstyret ved OsloMet. 

Arkitekter kan bistå med kravspesifikasjonen i prosjektet, og beskriver arkitekturkrav og føringer, samt avhengigheter til andre deler av OsloMets virksomhetsarkitektur. Løsningsarkitekter kan bidra med konseptutredning og omfangsvurdering, og bistå prosjektleder gjennom hele prosjektet.

Kontakt itservicedesk@oslomet.no eller din kundeansvarlig om du har spørsmål eller behov for bistand.

Kontakt IT-servicedesk

Kontaktinformasjon

Telefon :
67235555
E-post :
Sted/Adresse :
Stensbergsgaten 29 (egen inngang bak), Kjeller (andre etasje) og P48 (første etasje)
Tidspunkt/Åpningstid :
Telefon: Hverdager 08:00-20:00
Besøkstid IT-servicedesk:
Skranke SG29 og Kjeller: Man-tors 08:00 til 15:45 (fredag til 15:00)

Glemt passord?

Url :
Glemt passord?

Driftsmeldinger

Url :
Driftsmeldinger

Brukerforum

Url :
IT-servicedesk i Teams
chatbot-portlet