IT-servicedesk
Her finner du en oversikt over IT-tjenester ved OsloMet. IT-servicedesk er til stede både i Pilestredet og på Kjeller.
-
Hva kan vi hjelpe deg med?
-
Digital kollegastøtte
Hva er Digital Kollegastøtte?
Dette er et kollega-til-kollega-forum for alle ansatte på OsloMet hvor man kan spørre om råd og lese nyttige tips og triks i den digitale-hverdagen knyttet til IT-systemer på tvers av mange av våre digitale enheter.
Gå til Digital kollegastøtte i Teams.
Målet er å skape en enklere digital-hverdag for alle ansatte ved å tilby en kanal for uformell kollega-til-kollega samhandling.
I fanene under hver kanal finner du lenker til veiledningssider. Kontakt gjerne itservicedesk@oslomet.no om du lurer på noe.
-
Hvilke tjenester tilbyr IT?
Tjenesteoversikt
Brukertjenester
- Brukerstøtte - IT-servicedesk
- IT-konto og passord
- Bestilling av utstyr og programvare
- E-post og kalender
- Lagring og klassifisering
- Microsoft 365 Copilot
- Mobiltelefoni
- Eduroam (wifi) og nettverk
- Utskrift
- OTRS - saksbehandlingssystem
Rådgivning, kunde- og prosjekttjenester
Forskning
- Tjenester for sensitive data (TSD) og klassesett i TSD
- Nettskjema (uio.no)
- Mime - Forskningsserver
- Samarbeid i NVivo
- Transkribering - tale til tekst
- Programvare
Annet
Kontakt itservicedesk@oslomet.no eller din kundeansvarlig om du har spørsmål eller behov for bistand.
-
Informasjonssikkerhet og personvern
-
IT for nyansatte
Her finner du en oversikt over IT-systemer, tjenester og ressurser for nyansatte ved OsloMet.