Publisert
Sist oppdatert
Koronavirus
Studiestedene er åpne. Les oppdatert informasjon for studenter og ansatte.
Åpningstider IT-servicedesk - Jul og nyttår 2020
Åpningstidene i julen gjelder for telefon, epost og skranke i Campus Pilestredet (P48). Skranke på Campus Kjeller holder stengt hele julen 2020.
Kontakt oss på telefon 6723 5555 eller itservicedesk@oslomet.no
Grunnet koronasitusjonen dekker IT-servicedesk utgifter til standard IT-utstyr (pakke med 1 skjerm, docking, tastatur og mus) inntil videre. Ansatte som per dags dato ikke har hodesett eller webkamera vil også få dette dekket.
Vi dekker følgende utstyr til hjemmearbeidsplass:
1 skjerm 27" (vår standardskjerm
1 dockingstasjon
1 mus (ikke trådløs)
1 tastatur (ikke trådløst)
1 hodesett
1 webkamera (vi er tomme for øyeblikket, men forventer inn på lager i september/oktober).
Bestill her: https://bestill.oslomet.no
Du finner varene under: "Standard bestilling – tilleggsutstyr". Legg inn hver vare i egen varelinje. Skriv gjerne i kommentarfelt at det er til «jobbe hjemmefra utstyr».
Utstyr som leveres ut til hjemmekontor er OsloMets eiendom og skal leveres tilbake til OsloMet ved avsluttet arbeidsforhold, eller dersom andre forhold tilsier det.
Hjemlevering
IT-servicedesk vil prioritere hjemlevering av IT-utstyr til ansatte som er i karantene eller isolasjon, eller som av andre grunner (sykdom/skade) ikke kan hente selv på campus.
Dette er et kollega-til-kollega-forum for alle ansatte på OsloMet hvor man kan spørre om råd og lese nyttige tips og triks i den digitale-hverdagen knyttet til IT-systemer på tvers av mange av våre digitale enheter. Tverrfaglighet på sitt beste.
Målet er å skape en enklere digital-hverdag for alle ansatte ved å tilby en kanal for uformell kollega-til-kollega samhandling.
Det er viktig å få med seg at forumet skal være mest mulig kollegadrevet, altså dette er ikke en førstelinje hvor man vil kunne melde inn feil eller bestille tjenester direkte.
Digital kollegastøtte er en videreutvikling og erstatter "OsloMet Brukerforum" som mange ansatte har vært medlem av.
Vi har startet med å etablere noen hovedkanaler:
Vi har moderatorer fra de forskjellige enhetene som jobber med forumet, her er hensikten knyttet til det å bistå med å skape mest mulig verdi rundt forumets hensikt – digital selvhjelp.
Vi har også lagt litt tips og triks på hvordan man kan søke, skrive innlegg og samhandle på forumet. Ta en titt i fanene under hver kanal. Der vil man også finne lenker til veiledningssider og kontaktinformasjon til førstelinje.
Har du ønsker om nye «kanaler», spørsmål om hensikten bak forumet eller er du nysgjerrig på hvordan dette forumet ble bygd opp – alle spørsmål og kommentarer er velkommen! Ta kontakt med itservicedesk@oslomet.no.
Kontakt itservicedesk@oslomet.no eller din kundeansvarlig om du har spørsmål eller behov for bistand.
Hvert fakultet, senter og administrative enheter har en egen dedikert kundeansvarlig hos IT. De kundeansvarlige er din enhets kontaktperson dersom dere har spesielle behov og utfordringer som ikke eksisterer, eller dekkes godt nok av ITs tjenester i dag.
Her finner du en oversikt over IT-systemer, tjenester og ressurser for nyansatte ved OsloMet.
Enhet for Arkitektur, innovasjon og rådgivning kan bistå prosjektledere og andre som vurderer tekniske løsninger med rådgivning og hjelp til å forbedre tjenester og prosesser. Enheten ledes av en virksomhetsarkitekt som også fungerer som sekretær for arkitekturstyret ved OsloMet.
Arkitekter kan bistå med kravspesifikasjonen i prosjektet, og beskriver arkitekturkrav og føringer, samt avhengigheter til andre deler av OsloMets virksomhetsarkitektur. Løsningsarkitekter kan bidra med konseptutredning og omfangsvurdering, og bistå prosjektleder gjennom hele prosjektet.