Publisert
Sist oppdatert
Koronavirus
Studiestedene er stengt. Les oppdatert informasjon for studenter og ansatte.
Adgangskort - bestill nytt adgangskort her. Kontakt: Kortsenteret@oslomet.no
Arbeidstid - henvendelser om arbeidstidsregistrering og fraværssøknader. Kontakt: Lokal SAP-brukerstøtte. Nettside: SAP-portalen.
Arkiv – se Dokumentasjons- og informasjonsforvaltning.
AV-utstyr (audio/video) – utlånstjenester. Kontakt: medieseksjonen@oslomet.no
Auditoriehjelpen – henvendelser ved problemer med utstyr i auditorium/felles undervisningsrom. Kontakt: auditoriehjelpen@oslomet.no. Telefon: 67 23 55 55 - valg 1 for Pilestredet og valg 2 for Kjeller. Nettside: Auditoriehjelpen.
Beredskapstjenesten/vekter - kun for akutte henvendelser. Nettside: Sikkerhet ved OsloMet.
Bestille en vare eller tjeneste – for bestillinger av reiser/hotell, visittkort, databriller, kontorrekvisita, datarekvisita (ekstra pc-utstyr), blomster, bevertning/mat til møter, bøker m.m. Kontakt: innkjop@oslomet.no
BiE - Brukerstøtte i Eiendom – henvendelser ang. daglig drift, adgangskontroll, ventilasjon, arrangementer, renhold, flytting, kontorskilt/skilt eller forskjellige rom på OsloMet. Kontakt: BIE@oslomet.no. Nettside: Brukerstøtte i Eiendom (BiE).
Brukerstøtte for digital eksamen - brukerveiledninger for deg som skal arrangere eller sensurere en eksamen i Inspera. Kontakt: eksamen@oslomet.no Nettside: Brukerstøtte for digital eksamen
Cristin - forskningspublikasjoner – brukerstøtte for forskningspublikasjoner. Kontakt lokale Cristin-superbrukere. Nettside: Cristin.no
Canvas - læringsplattform. Nettside: Canvas ved OsloMet. Kontakt ditt respektive fakultet – for ansatte og studenter :
Datarekvisita, se Innkjøp.
Dokumentasjons- og informasjonsforvaltning - ved problemer i Public 360 og lagring-/dokumenthåndtering. Kontakt: dokhjelp@oslomet.no. Telefon: 6723 5959. Nettside: Brukerstøtte og veiledninger for Public 360
Drift – henvendelser ang. daglig drift, adgangskontroll, ventilasjon, arrangementer, renhold, flytting, kontorskilt/skilt eller forskjellige rom på OsloMet. Kontakt BIE@oslomet.no (Brukerstøtte i Eiendom).
Driftsmeldinger på ansattsidene – driftsmeldinger fra ulike fagenheter og brukerstøttetjenester om avvik/endringer/driftsoppgaver i interne og eksterne systemer på OsloMet.
Eduroam-pålogging / Wi-Fi - Logg på med: brukernavn@oslomet.no og OsloMet-passord
Eiendom – saker ang. møbler, drift av bygninger/rom, flytting, heis, varme. Kontakt: bie@oslomet.no Nettside: Brukerstøtte i Eiendom
Eksamenskontoret – besvarer eksamenshenvendelser, og arrangerer, planlegger, fastsetter datoer og booke rom til skoleeksamener og hjemmeeksamener. Kontakt: eksamen@oslomet.no
Feide-innlogging - ved problemer eller tilgang til tjenester via Feide-innlogging. Kontakt/Nettside: Feide Innsyn
Felles studentsystemer (FS) – dersom feil i studentprofiler eller aktive/inaktive studentkonti. Kontakt: fs-hjelp@oslomet.no
FoU-støtte statistikk og metode – Råd og veiledning i bruk av IT-verktøy til forskning.
Grafisk profil – logo og visuell profil – grafiske tjenester. Kontakt: grafisk@oslomet.no
HR-kontakt ved enhetene – for henvendelser rundt arbeidstid og andre henvendelser vedr. personalområdet. Nettside: Arbeidstid
Innkjøp – Min bestilling – for bestillinger av reiser/hotell, visittkort, databriller, kontorrekvisita, datarekvisita (ekstra pc-utstyr), blomster, bevertning/mat til møter, bøker m.m. Kontakt: innkjop@oslomet.no
IT-servicedesk - henvendelser ved IT-problemer; e-post og kalender, lagring, telefoni, programvare, trådløst nett, tilgang utenfra, utskrift. Kontakt: itservicedesk@oslomet.no. Telefon: 67 23 55 55 - valg 3 for Pilestredet og valg 4 for Kjeller.
Kontorrekvisita – informasjon og innkjøp om rekvisita. Kontakt: rekvisita@oslomet.no
Kortsenteret – utsteder adgangskort. Se mer under Adgangskort. Se kontaktinformasjon og åpningstider i Pilestredet 46 og på studiested Kjeller.
Kurs og konferansesenteret – romreservasjon ved KK-senteret.
Lønn – henvendelser ang. utbetaling av lønn, forskudd på lønn, overtid og feriepenger. Kontakt din lokale kontaktperson for lønn.
Lokaler og utstyr – oversikt over rom og lokaler for kurs og konferanser som kan bookes via KK-senteret.
Medieseksjonen – utlån av audio- og videoutstyr, veiledning og kurs. Kontakt: medieseksjonen@oslomet.no - Telefon: 67 23 2415
Møterom og rombestilling – oversikt over møterom og hvordan bestille møterom i Outlook.
Nettskjema – undersøkelses- og feedback/påmeldingsverktøy. Nettside: Kontaktpunkter for nettskjema (uio.no)
Nettredaksjonen – for publiseringsstøtte ved OsloMet og henvendelser ved publisering på domener under oslomet.no/hioa.no. Kontakt: nettredaksjonen@oslomet.no
ODA – digitalt arkiv for forskningsartikler ved OsloMet. Kontakt: oda@oslomet.no Nettside: Universitetsbiblioteket
Open Access Journals – gratis tjeneste for digital publisering av tidsskrifter og fagfellevurderte artikler, e-post: ojs@oslomet.no Nettside: Open Access
OpenGov – sakslister og møtereferater fra råd og utvalg ved OsloMet, se OsloMets råd og utvalg i OpenGov.
Opphavsrett i undervisningen - Hvordan kan du bruke opphavsrettslig beskyttet materiale i undervisningen?
Oria – søk og utlån av bøker/dokumenter/artikler m.m. Feide-innlogging til Oria. Kontakt: oria@oslomet.no Nettside: Universitetsbiblioteket
OTRS – henvendelseshåndteringsverktøy ved OsloMet. Kontakt: otrs@oslomet.no
Overtid og mertid – se Personalhåndboka om regelverk
Passord – for å bytte passord, glemt passord, pålogging på PC etter passordbytte o.l. Kontakt: itservicedesk@oslomet.no
Printere på OsloMet – for bestilling av papir. Kontakt: BiE@oslomet.no
Printerservice – ved teknisk feil e.l.. Kontakt: Leverandør, se kontaktinformasjon på den enkelte printer. Tonere skal leveres automatisk, men kontakt leverandør dersom det ikke er gjort.
Public 360 – lagring- og dokumenthåndtering, saksbehandlingssystem. Kontakt: dokhjelp@oslomet.no. Telefon: 6723 5959. Nettside: Brukerstøtte og veiledninger for Public 360.
Renhold - kontakt: bie@oslomet.no
Rombestilling TP – reservere klasserom og grupperom i TP, timeplansystem.
Romoversikt på campus – for timeplanleggere og rombooking.
Råd, nemnder og utvalg ved OsloMet.
Reiser og reiseregninger – få hjelp fra reiseregning@oslomet.no
SAP-portalen – tekniske henvendelser om innlogging, feilmeldinger osv., kontakt: sap@oslomet.no.
Sikkerhet ved OsloMet – kontaktinformasjon ved akutt hjelp, brannvern og fysisk sikring, informasjonssikkerhet, personvern og sikkerhetsinstruks ved OsloMet. Kontakt: sikkerhet@oslomet.no
Skyttelbuss mellom Pilestredet og Kjeller. Se rutetider for skyttelbuss.
Tids- og fraværsregistrering i SAP-portalen - henvendelser om arbeidstidsregistrering og fraværssøknader. Kontakt/Nettside: SAP-support ved enhetene/fakultetene.
Timeplanlegging - for rutiner, frister og veiledninger for timeplanlegging ved OsloMet. Kontakt: timeplan@oslomet.no
Tjenestekontoret for reiseregninger og variabel lønn – send bilag, få bistand
Toner for printere, se under Printerservice.
Utlån av AV-utstyr. Kontakt: medieseksjonen@oslomet.no
Vekter/beredskapstjenesten - kun for akutte henvendelser. Nettside: Sikkerhet ved OsloMet.
Videokonferanse/-møte - for romoversikt, veiledning og hjelp ved videokonferanse og videomøte. Kontakt: bie@oslomet.no
Ventilasjon og inneklima. Kontakt: bie@oslomet.no
Wi-Fi-pålogging / eduroam - logg på med: brukernavn@oslomet.no og ditt passord