Droppe til innhold

Verktøy og hjelp

Verktøy og hjelp

IT-tjenester

Utstyr og programvare

  • epost

    Trenger du hjelp med IKT-bestilling? Kontakt itservicedesk@oslomet.no

  • epost

    Trenger du hjelp med bestilling av datarekvisita og IKT-utstyr? Kontakt lokal innkjøper.

Programvare

IKT-utstyr

Programvare

Behov for programvare?

Du kan først sjekke om programvaren finnes på din OsloMet-PC/Mac som standardvare:

Dersom programvaren ikke er tilgjengelig på din PC, har du følgende muligheter.

1. Søk etter ønsket programvare

Dersom du ikke finner programvaren i Software Center/Munki, gå til trinn 2:

2. Sjekk under programvare via Feide-innlogging og/eller liste over anbefalte programvarer

Finner du ikke programvaren i listen over feide-tjenester eller øvrig programvare, gå til trinn 3:

3. Gå til Programvarelisenser - oversikt A-Å

Finner du ønsket programvare i listen, kan du bestille programvarelisensen via IKTs bestillingssystem.

Dersom du ikke finner ønsket programvare, send en henvendelse til BIT@oslomet.no. All programvare som skal benyttes på OsloMets IT-utstyr skal bestilles via IT-servicedesk (tidl. BIT). Ved behov kan vi hjelpe deg med bestilling/legge inn programvaren i programkatalogen slik at den blir tilgjengelig.

OsloMet-maler for Office-verktøy

Programvare for hjemmebruk

  • Programvare for privat bruk – Her finner du kontorstøtteverktøy som MS Office, EndNote, SPSS og annet tilgjengelig programvare for privat bruk.

Spørreskjema og undersøkelsesverktøy

IKT-utstyr

Bestilling av IKT-utstyr

Mobiltelefoni ved OsloMet

Apple-veiledninger

Tapt, ødelagt eller kassering av IKT-utstyr

IKT-utstyr i auditorier og undervisningsrom

Kontakt IT-servicedesk

Studiested Pilestredet

Telefon :
67235555
E-post :
Sted/Adresse :
SG29
Tidspunkt/Åpningstid :
Telefon: Mandag til torsdag kl. 08-15.45 (fredag til 15.00)
Besøkstid: Mandag-fredag kl. 09-15:
Påske: Mandag 15. og tirsdag 16. som normalt. Onsdag 17. april: 09-13.
Url :
Meld inn sak

Studiested Kjeller

Telefon :
67235555
E-post :
Sted/Adresse :
2. etasje (rett over resepsjonen)
Tidspunkt/Åpningstid :
Telefontid: Mandag til torsdag kl. 08-15.45 (fredag til 15.00)
Besøkstid: Mandag-fredag kl. 09-15:
Påske: Telefon og epost åpent. Servicedesk Kjeller stengt.
Url :
Meld inn sak

Glemt / bytte passord?

Url :
Glemt passord?

Driftsmeldinger

Url :
Driftsmeldinger

Gi din tilbakemelding!

Url :
Hvor fornøyd er du med IT-servicedesk? Svar her!

chatbot-portlet