Mobiltelefoni ved OsloMet
Innkjøp av mobiltelefon dekkes bare dersom arbeidstaker har abonnement gjennom OsloMet eller får dekket utgifter til abonnement gjennom OsloMet. Dette må avklares med nærmeste leder før bestilling. Arbeidstaker bestiller selv mobiltelefoni gjennom skjema hos IT-servicedesk (oslomet.pureservice.com). Les mer om innkjøp av mobiltelefon og abonnement.
-
Intelligent HUB MDM
Alle mobiltelefoner kjøpt inn via OsloMet skal ha programmet Intelligent Hub MDM installert. Følg veiledning og installer programmet dersom du oppdager at det ikke er installert på din mobiltelefon, eller kontakt IT-servicedesk.
-
Oppsett av e-post og kalender
Oppsett av OsloMet e-postkonto, dvs. Exchange-konto ved OsloMet, for mobiltelefoner og nettbrett.
NB! Tofaktorautentisering må aktiveres for å lese epost på din mobiltelefon.
-
Oppsett av eduroam (wifi)
- PåloggingsID: brukernavn@oslomet.no
-
Passord: OsloMet-passord
-
Oppsett av utskrift
Du kan skrive ut via nettleser, app eller e-post fra alle mobile enheter, også mobiltelefoner når du er på campus.
-
Oppsett av VPN
VPN-tilkobling brukes for å få tilgang til blant annet tidsskrifter, magasiner o.l. tjenester på OsloMet.
-
Retningslinjer for mobiltelefoni ved OsloMet