Publisert
Sist oppdatert
Koronavirus
Studiestedene er åpne. Les oppdatert informasjon for studenter og ansatte.
IT-kontoen gir deg tilgang til universitetets datamaskiner, e-post og kalender, interne tjenester og ressurser/verktøy som tilbys av OsloMet.
Sett deg inn i OsloMet sikkerhetsinstruks for ytterligere informasjon om hvordan du skal håndtere din IT-konto.
Bruk lenkene under for å administrere din IT-konto:
For å få tilgang til OsloMets nettverk og fellestjenester, må du være registrert av HR i Brukeradministrativt system (BAS). Brukernavnet ditt blir automatisk tildelt ved registreringen.
Husk at brukernavn skal skrives med små bokstaver ved innlogging til PC-er, tjenester og ressurser ved OsloMet.
I særskilte tilfeller, som for eksempel ved endring av folkeregistrert navn kan brukernavnet byttes. Ta kontakt med itservicedesk@oslomet.no om dette er aktuelt for deg.
IT-kontoen din låses hvis du har skrevet inn feil passord seks eller flere ganger. Den blir også utilgjengelig om du ikke lenger er ansatt ved OsloMet.
Når du slutter ved OsloMet skjer følgende:
OsloMet har krav og retningslinjer for passord:
Kontakt IT-servicedesk ved spørsmål eller problemer. Les mer i sikkerhetsinstruksen for passord og IT-konto.
Besøkende og andre som trenger tilgang til trådløst nett i en kort periode kan koble til gjestenettverket "OsloMet Guest".
Venter du besøk av gjesteforeleser eller kursholder for en lengre periode, kan du bestille gjestekonto for vedkommende.
Gjestekonto gir tilgang til innlogging på OsloMets PC-er, bruk av trådløst nett og et hjemmeområde.
Gå til passord.oslomet.no. Velg Bytte passord eller Glemt passord - følg instruksene.
Gå til passord.oslomet.no. Velg Glemt passord - følg instruksene.
Du mister tilgangene til OsloMets systemer, IT-utstyr, feide den dagen du slutter. Du får varsel på epost om dette 14 dager før du slutter.
Endelig sluttdato bestemmes av nærmeste leder og HR. Kontakt leder dersom sluttdatoen din er uklar.