Skip to Content

Tools and support

Tools and support

IT Service Desk

Here you can find an overview over IT services at OsloMet. IT are present at both Campus Pilestredet and Campus Kjeller.

IT service overview

User services:

IT consulting, project and customer services:

Other services:

Access from outside OsloMet

ICT for new employees

A short introduction to IT systems and services for new employees.

ICT guidelines and security

Key Account Management

All faculties, centers and administrative units have an own dedicated key account manager. They can be contaced if your unit has special need or challenges not covered by excisting services, and/or if you´re in need of other IT services like project counselling, solution architects and so on.

IT architecture

Enhet for Arkitektur, innovasjon og rådgivning kan bistå prosjektledere og andre som vurderer tekniske løsninger med rådgivning og hjelp til å forbedre tjenester og prosesser. Enheten ledes av en virksomhetsarkitekt som også fungerer som sekretær for arkitekturstyret ved OsloMet. 

Arkitekter kan bistå med kravspesifikasjonen i prosjektet, og beskriver arkitekturkrav og føringer, samt avhengigheter til andre deler av OsloMets virksomhetsarkitektur. Løsningsarkitekter kan bidra med konseptutredning og omfangsvurdering, og bistå prosjektleder gjennom hele prosjektet.

Kontakt itservicedesk@oslomet.no eller din kundeansvarlig om du har spørsmål eller behov for bistand.

IT Service Desk

IT Service Desk

Phone :
(+47) 67235555
E-mail :
Place/Address :
Stensbergsgaten 29 (separate entrance behind the building) , Kjeller (second floor) and P48 (first floor)
Time/Opening Hours :
Phone: Week 32 Mon-Thurs 08:00 - 15:45 Fri 08:00-15:00
Opening hours @ IT-Servicedesk:
SG29: Mon - Thurs 08:00 - 15:45 and Fri 08:00-15:00. Kjeller: Weekdays 09:00- 15:00. P48: Mon-Thurs 08:00-18:30 and Fri 08:00-17:00.

Password

Url :
Forgotten your password?

System service messages

Url :
System service messages

Forum

Url :
IT Service Desk @Teams
chatbot-portlet