Personalforvaltning
Her ligger noen av rutinene for personalområdet. Du finner mer om personalrutiner i Personalhåndboka.
Endringer
Intern overflytting - endring av ansattes organisatoriske tilhørighet
Foreligger det organisatoriske endringer i ansattforhold skal lokal HR informere den enkelte ansatte skriftlig om dette. Endringer må også meldes til Seksjon for lønn - bruk skjemaet "Endring av faste lønnsopplysninger".
Organisasjonsendringer
Hjemmekontor
OsloMet har egne retningslinjer for hjemmekontor.
Ved dødsfall
Retningslinjer for oppfølging av dødsfall – gjelder både ved studenters og ansattes død.
Øvrige rutiner
- Budsjettdisponeringsmyndighet (BDM) og attestasjonsfullmakt
- Retningslinjer for gaver (gavereglement)
- Gruppeledere og tjenesteeiere
- Medarbeidersamtaler (Personalhåndboken) (compendia.no)
- Rutine for kontakt med bedriftshelsetjenesten
- Tips til lederinnsikt for HR og lønn (.docx)