Bestille reisen

Bestille reisen

  1. Bestill online

    Fly, hotell, leiebil og tog bestiller du enten online i Berg-Hansens reiseportal eller i reise-appen. I reiseportalen finner du også dine tidligere reiser. 

    Før bestilling:

    • Legg inn kredittkortopplysninger. Din profil i er allerede registrert i reiseportalen.
    • Reisen skal godkjennes av leder før bestilling.

    Bestill online

    Trenger du hjelp?

    Kontakt din lokale reisebestiller.

    Utenfor OsloMet/campus?

    Er du utenfor OsloMet/campus, må du koble PC til VPN for å logge på Berg-Hansens reiseportal.

    Se veiledninger for tilkobling av VPN.

  2. Bestill via Berg-Hansen app

    NB! Legg inn kredittkortopplysninger i din profil i reiseportalen før du bestiller reise i appen.

    Last ned app

    Før du reiser er det lurt å laste ned Berg-Hansens app slik at du har med billetter og alle reiseopplysninger du trenger.

    1. Gå inn i Webgate, Berg-Hansens onlineløsning, fra din PC første gangen via FEIDE her:

    2. Last ned Berg-Hansens app

    • Last ned app fra App Store for iOS eller
    • Last ned app fra Google Play for Android

    3. Logg på appen

    I appen fungerer ikke FEIDE, men du må lage et eget passord til bruk ved første pålogging, sammen med det 7-sifrede brukernavnet som du fant i profilen via PC.

    4. Sett eget passord for appen

    • Skriv inn: sjusifret brukernavn
    • Trykk på "Forgot username and/or password"
    • Følg instruksjonen sendt på e-post
    • Sett eget passord i appen.

    Last ned appen og lær hvordan du bruker den på Berg-Hansens nettside.

    Trenger du hjelp?

    Kontakt din lokale reisebestiller.

  3. Enkeltreiser

    I reiseportalen har du tilgang til billettpriser med tradisjonelle flyselskaper og OsloMets egne avtalepriser.

    Bestilling per telefon eller e-post

    Reisen blir belastet OsloMets reisekonto og tilsendt faktura med bestillingsgebyr.

    Skal du bestille per telefon eller e-post, se kontaktinformasjon øverst til høyre.

    Fakturabetaling for reiser

    Kan du ikke belaste din enkeltreise med kredittkort, må du få innvilget fakturaprofil hos Berg-Hansen.

    Les mer om fakturabetaling og søknad om fakturaprofil under avsnittet Betalingsmåter.

  4. Gruppereiser

    Gruppereiser er reiser hvor 10 personer eller flere reiser sammen. Berg-Hansens gruppeavdeling vil ta seg av bestilling av fly, hotell og konferanselokaler m.m. på seminarer og konferanser. 

    Gruppereiser på under 10 personer kan bestilles av din lokale reisebestiller i portalen.

    Se mer i avsnittet under; Bestille for andre.

    Gi følgende informasjon ved bestilling av gruppereiser

    Dersom man ønsker å spare penger, er det lurt å ikke være for spesifikk i forespørselen, men overlate det til reisebyrået å finne gode tilbud blant sine samarbeidspartnere.

    • Fly – eventuelt ønske om flyselskap, direkte eller mellomlanding, flytider ut/hjem på valgte reisedager og om alle skal reise samlet.
    • Hotell – standard på hotell, ønske om beliggenhet, romfordeling (enkelt-/dobbeltrom, behov for møterom, andre spesialbehov).
    • Transport – transfer hotell/restaurant m.m.
    • Aktiviteter/sightseeing – oppgi gjerne ønsker om type aktiviteter.
    • Restauranter – standard/type kjøkken, ønske om beliggenhet, type meny.
    • Budsjett – oppgi gjerne budsjett for reisen.

    Kontakt Berg-Hansens kundeservice på e-post eller telefon 21 02 45 50.

    Reisekonto og fakturering for gruppereiser

    OsloMet har avtale med Diner’s Club om reisekonto/faktureringsløsning. Gruppereiser belastes universitetets reisekonto.

    Vilkår med tanke på betaling av depositum og avbestilling vil bli opplyst om ved bestilling/bekreftelse av reisen.

  5. Bestille for andre

    Det er mulig å bestille reiser for andre ansatte enn en selv i portalen:

    • enten ved at man er en dedikert reisebestiller.
    • eller du kan gi en navngitt kollega lov til å bestille reise for deg, for eksempel dersom dere ønsker å få samme reiserute.

    Merk: Dersom man ikke er dedikert reisebestiller, men likevel ønsker å bestille på vegne av en annen i portalen, må den andre reisende ha lagt inn sine kredittkortopplysninger.

    Bestilling for andre i portalen - dedikerte reisebestillere

    Bestilling for andre utenfor reiseportalen

    • Gruppereiser for over 10 personer skal som regel bestilles av reisebestiller på fakultetet/enheten.
    • Bestilling av gruppereiser gjøres ved å kontakte reisebyrået, se avsnittet Gruppereiser.
    • Det er også mulig å bestille for andre ansatte på telefon eller e-post. Den man bestiller på vegne av må da ha lagt inn sitt eget kredittkortnummer eller ha søkt om fakturaprofil fra leder.
    • Alle ansatte og eksterne selv  kan bestille reiser for eksterne på e-post eller telefon og faktura til OsloMet, ikke i portalen. For å få fullført bestillingen må den som bestiller oppgi en gyldig bestillerkode, og navn på kontaktperson på OsloMet (den som har invitert). Fakturaen blir merket med disse opplysningene.

    Reiseinformasjon per e-post

    Reiserute vil bli sendt ut fra Berg-Hansen til den reisende på e-post uansett hvem som har bestilt reisen.

  6. Hotellavtaler

    UH-rådets innkjøpsutvalg har inngått parallelle rammeavtaler for hele universitets-/og høgskolesektoren for overnatting på hoteller i Norge.

    Avtalepartnerne

    • Thon Hotels AS
    • Scandic Hotels AS
    • Nordic Choice Commercial Services AS
    • Best Western Hotels AS
    • First Hotel AS

    Informasjon om priser

    Reisebyrået har våre avtalepriser for overnatting liggende inne i sine søkemotorer. For informasjon om priser m.m., ta kontakt med reiseansvarlig / innkjøper på ditt fakultet eller enhet, eller søk selv i portalen, reisebyråets online bestillingsløsning.

    Hotell skal bestilles gjennom reisebyrået, Berg-Hansen. Avtalene gjelder kun enkeltovernattinger og ikke gruppereiser eller seminarer.

    Gruppereiser

    Ved gruppereiser skal reisebyrået kontaktes for innhenting av tilbud på pakkeløsning.

    Dagseminarer/møterom

    Ved dagsseminarer hvor man trenger møterom, enten med eller uten overnatting, kan man kontakte kjedene og innhente tilbud på dette.

    Reisebyrået har også mulighet for å innhente tilbud på møterom og hotell. Da gjelder andre priser enn fastprisene for enkeltovernattinger nevnt ovenfor.

  7. Flybuss og tog

    Flybuss

    OsloMet har avtale med Norgesbuss AS – 25 % rabatt på enkeltreiser mellom Holbergs plass og Gardermoen (mellom sentrum og Gardermoen), på rutene FB2 og FB5.

    • Rabatten på 25 % gjelder kun to ruter: FB2 og FB5 og gjelder kun ved kjøp på bussen.
    • Vis ansattkortet ditt og si ifra om at OsloMet har storkundeavtale når du kjøper billetten på bussen.
    • Man kan også kjøpe billett online i webshoppen på flybussen.no eller i app (rabattert pris tur-retur). Her gjelder 20% rabatt, men prisen er i utgangspunktet lavere enn ved kjøp på bussen. Appen Flybussen Oslo må lastes ned i forkant og rabattkoden er: OSLOMET2018.

    Flytog

    Billetter til Flytoget kan kjøpes online, via flytog-appen eller automater før påstigning. Du kan også reise billettløst ved kun å dra kredittkortet ved sperringene. Det gis ingen ansattrabatter på Flytoget.

    Tog

    NSB har ingen ansattrabatter ved kjøp av togbilletter. Regiontog-reiser kan bestilles gebyrfritt i reiseportalen eller via reisekonsulent (mot gebyr).

Konferanse og arrangement

Kontaktpunkter reise

Contact

Contact

Spørsmål ang. reisebestilling, reiseregninger eller andre reiserelaterte temaer? Ta kontakt med lokal kontaktperson for reiser.

Faculties and the Administration

Url :
Contacts for travel

Contact