Inngå og følg opp en innkjøpsavtale

Inngå og følg opp en innkjøpsavtale

Ved behov for en anskaffelse til over 100.000 kroner hvor det ikke finnes en aktuell rammeavtale, må det gjennomføres en formell anskaffelsesprosess i flere trinn.

Meld behovet og vent

Meld behovet og vent

Meld inn behovet om ny avtale i Min bestilling. Deretter trenger Innkjøpsseksjonen 8 uker på å sette i gang prosessen. Selve anskaffelsesprosessen kan ta 3–12 måneder.

  1. Meld behovet inn i Min bestilling

    Du må være budsjettansvarlig for enheten for å melde inn behovet om en anskaffelsesprosess for å inngå ny innkjøpsavtale.

  2. Vent, mens Innkjøpsseksjonen setter i gang prosessen

    Opptil 8 uker etter at du har meldt behovet inviterer Innkjøpsseksjonen deg til et oppstartsmøte, hvor dere lager en framdriftsplan.

     

  3. Anskaffelsesprosessen gjennomføres over 3–12 måneder

    Anskaffelsesprosessen gjennomføres og ledes av innkjøpsseksjonen i samarbeid med deg som har behovet..

    Dette innebærer gjennomføring av konkurranse og valg av leverandør, og kan ta 3–12 måneder.

    Les trinn-for-trinn beskrivelse av prosessen under 3. Anskaffelsesprosessen