Månedens ansattportrett

Nyhetportlet

Portrettbilde av Dusanth Selvarajah med bygning på campus Pilestredet i bakgrunnen.

Foto: Sonja Balci/OsloMet

Månedens ansattportrett

Dusanth Selvarajah er teamleder for IT-servicedesk. Nå ved studiestart er det travelt med stor pågang i alle kanaler, både fysisk i skrankene i Pilestredet og på Kjeller, og på telefon og e-post.

Dusanth har jobbet ved OsloMet siden sommeren 2019. Han startet karrieren sin som studentassistent på IT-servicedesk, og er nå teamleder med tittelen Service Desk Manager.

Dusanth bor på Rødtvet i Oslo. Han trener hver dag, elsker musikk og lange kjøreturer med venner og familie. Dusanth har nylig startet med boksing og svømming, og på rolige dager blir det spilling på keyboard.

Hvordan kom du deg til jobb i dag?

I dag kjørte jeg til jobb, siden jeg skal videre til Campus Kjeller senere i dag.

Hva skjer på jobben denne måneden?

Nå er vi i full gang med studiestart. Det er stor pågang i alle våre kanaler, både fysisk i skrankene i Pilestredet og på Kjeller, og på telefon og e-post. I tillegg har vi rekruttert ni nye studentassistenter i sommer, som nå er i opplæringsfasen sin i august. Det er mye aktivitet, men også en veldig spennende tid.

Har du lært deg noe nytt i det siste?

Ja, selvfølgelig! Jeg har fått mer erfaring med å lede i høysesong, og sett hvordan små justeringer i rutiner kan gi store positive effekter for teamet mitt. I tillegg har jeg blitt mer bevisst på verdien av å bli kjent med mine kollegaer. Når du bygger gode relasjoner så får du bedre kommunikasjon og samarbeid, og det er positivt for arbeidsmiljøet.

Nevn én ting som kunne gjort arbeidsdagene dine enda bedre:

Jeg trives veldig godt med arbeidsdagene mine. Med en så fin gjeng som vi er, kan det knapt bli bedre.

Er det noe fra ditt fagfelt som har overrasket deg den siste tiden?

Ja, både hvor raskt teknologi og brukerbehov endrer seg, og hvor viktig det er å ha et team som er fleksibelt og tilpasningsdyktig.

Hvordan kan OsloMet bli mer bærekraftige i et globalt perspektiv?

Ved å fremheve de miljøvennlige løsningene vi allerede har, og dele disse erfaringene på tvers av hele OsloMet slik at vi kan lære av hverandre. Være med på internasjonalt samarbeid om forskning og prosjekter som fremmer bærekraftige løsninger, og sørge for at kunnskapen deles globalt.

Hvilken kollega motiverer deg i hverdagen?

Det er vanskelig å velge en. Alle mine kollegaer på KOS (Kunde- og servicedesk) motiverer meg. Det er en gjeng som virkelig stiller opp for hverandre og for brukerne våre.

Hva gjør du for å glede andre på jobb?

Jeg prøver å bidra med en positiv stemning, gi gode tilbakemeldinger og være tilgjengelig for spørsmål. 

Beste faglitteratur du har lest det siste året?

Jeg er ikke så glad i å lese faglitteratur, men prøver å holde meg oppdatert gjennom praktiske erfaringer, kurs og podcaster. Det fungerer bra for meg!

Din anbefaling (bok, serie, film eller musikk)

Er du glad i action og spenning? Da anbefaler jeg serien "The Night Agent" på Netflix.

Flere ansattportretter