Nyansatt på OsloMet

Nyansatt på OsloMet

Velkommen som nyansatt på OsloMet! På denne nettsiden finner både nyansatt og leder informasjon som er nyttig både før og etter oppstart. Det er leders ansvar å planlegge introduksjonsperioden. Leder bestemmer selv hvilke andre ressurspersoner, som faddere og andre kolleger, som kan bistå i ulike praktiske gjøremål.

Før første arbeidsdag

Før første arbeidsdag

  1. Leders ansvar før første arbeidsdag

    Nærmeste leder er hovedansvarlig for at nyansatte blir tatt i mot å en god måte. De skal føle seg velkomne og alt skal være klart ved oppstart. Opplæringen skal være planlagt og grundig. Det skal være dialog om forventninger som går begge veier. Leder kan kontakte lokal HR dersom de har behov for støtte i arbeidet med å planlegge mottak.

    Her kan du laste ned Sjekkliste for leder.

  2. HRs ansvar før første arbeidsdag

    • OsloMet International Staff Service (OMISS) gjennomfører digitale onboardingsamtaler med alle internasjonale ansatte og gjesteforskere i forkant av oppstart på OsloMet. I samtalen får de tilpassede råd om immigrasjon, familiesituasjon, boliger og andre temaer. 
    • Lokal HR støtter leder i planlegging av mottak
    • Påmelding velkomstseminar, se neste dato i Hva skjer kalenderen.