Søk - Ansatt
Nyttig å vite om kurs og konferanser
Nyttig å vite om kurs og konferanser
-
Om kurs- og konferansesenteret (KK-senteret)
Kurs- og konferansesenteret i Pilestredet 46 har lekre, nyoppussede lokaler som er utrustet med gode tekniske løsninger for kurs, møter og forelesninger.
Kurs- og konferansesenteret tilbyr hjelp til å finne ledige rom andre steder på Campus Pilestredet, Kjeller og Sandvika, etter at timeplanene for all undervisning er lagt.
-
Konferansebistand
KK-senteret bistår med følgende:
- Romreservasjon
- Planlegging og koordinering
- Veiskilting, navneskilt
- Opprigg og nedrigg
- Informasjon og praktisk tilrettelegging
- Koordinering av bevertning
- Koordinering av AV- og IT-støtte
- Bestill trådløst nett til kurs og konferanser
Vi kopierer ikke for interne kurs, og henviser til trykkeritjenester og universitetets rammeavtale med Byråservice.
-
Møteservering
Det er tilrettelagt for enkel servering i fellesarealet utenfor kurs- og seminarrommene. OsloMet har rammeavtale med Gastro for møteservering.
Snakk med din lokale innkjøper om frister og hvilken type meny som egner seg å bestille til dette arrangementet. All møteservering skal bestilles av din lokale innkjøper, behovet melder du inn selv via Min Bestilling.
-
Sentral romreservasjon hver høst og vår
Viktig om semesterbooking ved kurs- og konferansesenteret
OsloMets oppdragsaktiviteter, samt store arrangementer med eksterne samarbeidspartnere, har førsteprioritet på Kurs- og konferansesenterets lokaler. Mer om kriteriene for store arrangementer finner du lenger nede i saken.
Når disse aktivitetene er klarlagt, kan vi legge inn annen aktivitet som ikke er ordinær timeplanlagt undervisning. Eksempler på annen aktivitet hos oss er; representasjonsvirksomhet, internasjonale besøk, møter med eksterne, interne møter og interne kompetanseutviklingskurs.
For å komme med i prioriteringen, er det viktig at korrekt skjema benyttes (sharepoint.com). Bestillingen sendes i ferdigutfylt skjema til semesterbooking@oslomet.no.
Det er ikke mulig å legge inn kommentarer om særbehov, endret romoppsett og lignende i dette skjemaet. Særskilte behov meldes inn etter at rommene er bekreftet tildelt, når arrangementsdato nærmer seg.
Kurs- og konferansesenteret har førsterett på auditorium Athene 1 (tre dager i uken) og Lille auditorium i P32 (to dager i uken). Bestilling av auditoriene gjøres på samme skjema som ordinære bestillinger til Kurs- og konferansesenteret.
Nærmere informasjon og romoversikt finner du her.
Viktig om store arrangementer
Arrangementer som trenger mer plass enn kapasiteten i Athene I (108 plasser) eller Lille auditorium i P32 (132 plasser), bør legges utenom undervisningsperiodene - dvs. i mai, juni, slutten av november og i desember. Alternativt bør ikke dato for større arrangementer settes før timeplanene er klare, men planlegges ut fra når aktuelle lokaler er tilgjengelige.
Unntak: Konferanser som blir godkjent at skal gjennomføres i undervisningsperiodene - og som krever at undervisningen da må flyttes, må regne med å dekke kostnader for leie av andre lokaler til undervisningen, eksempelvis Storsalen.Planlegger du et stort arrangement? Gå til verktøyet digital sjekkliste - et arbeidsverktøy hvor du finner nyttig informasjon, maler og sjekklister for oppstart, planlegging, gjennomføring og evaluering av et arrangement.
Ta gjerne kontakt med kk-senter@oslomet.no ved behov for videre bistand eller rådgivning. Det samme gjelder for arrangementer på Kjeller.
Frist for rombestilling for:
-
Høstsemesteret: 1. april
-
Vårsemesteret: 1. oktober
Frist for store arrangementer og oppdragsfinansierte aktiviteter er tidligere, se info lenger ned på siden.
Bruk av kurs- og konferansesenterets lokaler
- Kurs- og konferansesenterets lokaler benyttes først og fremst til høgskolens etterutdanning og oppdragsvirksomhet, og andre arrangementer med eksterne samarbeidspartnere.
- Videre benyttes lokalene mye til representasjon, møter med eksterne og internasjonale besøk, men også mange interne møter og mye av universitetets interne kompetanseutvikling, OsloMet-akademiet, foregår hos oss.
- Med hensyn til større kursrekker og EVU-virksomheten er det ønskelig at avdelingene koordinerer sine behov og sender samlet ønske inn før fristene.
-
-
Spesielle frister for store arrangementer
Vi har egne frister for store arrangementer/ konferanser.
Dette gjelder for grupper med mer enn 108 deltakere - grupper som trenger hele auditoriet i 1. etasje i P46 (Athene I og II med totalt 192 plasser) eller andre store auditorier.
Vi gjør oppmerksom på at Kurs- og Konferansesenteret kun har tilgang til Athene I (108 plasser) og Lille auditorium i P32 (132 plasser) før all undervisning er lagt.
Arrangementer som trenger mer plass enn det er i Athene I, bør legges utenom undervisningsperiodene, dvs. i mai, juni, slutten av november samt desember.
Alternativt bør ikke dato for større arrangementer settes før timeplanene er klare, men planlegges ut fra når aktuelle lokaler er tilgjengelige.
Unntak: Konferanser som blir godkjent at skal gjennomføres i undervisningsperiodene - og som krever at undervisning da må flyttes, må regne med å dekke kostnader for leie av andre lokaler til undervisningen. F.eks. Storsalen.
Frist for å melde inn store arrangementer
-
Høstsemesteret: 15. februar
-
Vårsemesteret 15. september
Frist for å melde inn rombehov for oppdragsfinansierte aktiviteter
-
Høstsemesteret: 15.februar
-
Vårsemesteret: 15.september
-