Utkast til delstrategier på høring

Oversiktsbilde av campus i Pilestredet.

Utkast til delstrategier på høring

Utkast til delstrategier for utdanning, forskning og bidrag til samfunnsforbedringer er sendt på høring i organisasjonen.

Universitetsstyret vedtok 15. desember OsloMets ny strategi fra 2024. Strategien skal gi retning for universitetet fram mot 2050 (oslomet.no).

En del av implementeringen av OsloMets nye strategi skal skje gjennom å utarbeide delstrategier for utdanning, forskning og bidrag til samfunnsforbedringer.

I tillegg får fakultetene, Senter for velferds- og arbeidslivsforskning, Senter for profesjonsstudier og Divisjon for organisasjon og infrastruktur ansvar for å lage strategiske handlingsplaner i tråd med strategien og delstrategier.

Arbeidet med delstrategiene er nå godt i gang og utkastene til delstrategiene er sendt på høring i organisasjonen.

Prorektorene ved OsloMet har ansvaret for arbeidet med delstrategien som sorterer under deres ansvarsområde.

I arbeidet med ny strategi fra 2024, er det innhentet innspill i de ulike fasene av prosessen som pågikk fra 2022 til 2023. Disse innspillene var med å legge grunnlaget for oppstarten av delstrategiarbeidet.

I høringsrunden bes det særlig om tilbakemelding på:

• Utfyller delstrategiene hovedstrategien på en god måte?

• Gir delstrategiene sammen med hovedstrategien et godt grunnlag for utarbeidelse av strategiske handlingsplaner?

• Hva bør endres for å forbedre delstrategiene?

• Andre ting man ønsker å kommentere.

Høringsfrist 15. april

Frist for høringssvar fra enhetene er 15. april.

Her kan du se utkastene til delstrategier og høringen (oslomet.public360online.com). Du må være logget inn via Feide. Har du utfordringer med tilgang, ta kontakt med brukerstøtte Seksjon for dokumentasjons- og informasjonsforvaltning (SDI) på e-post: dokhjelp@oslomet.no

I tillegg til den skriftlige høringen vil utkastene diskuteres på universitetets felles ledersamling i mars, og det planlegges et innspillsmøte for ansatte og studenter.

Det tas sikte på å legge delstrategiene frem for universitetsstyret til beslutning i juni.

Se også: