Ny løsning for å bestille IT-utstyr og programvare

Resepsjonsområde der to kundebehandlere i IT yter service til kollega.

Studentassistentene Sigurd Smeby og Olav Axelsen i Avdeling for IKT gleder seg til å få et nytt og raskere system med bedre funksjonalitet.

Ny løsning for å bestille IT-utstyr og programvare

Fra 9. november skjer det endringer i hvordan du bestiller IT-utstyr og programvare. På grunn av overgangen til nytt system vil nettsiden bestill.oslomet.no stenges 6. november.

Det vil ta tre dager før den nye løsningen åpner 9. november.

Du kan fortsatt kontakte IT-servicedesk som håndterer eventuelle bestillinger i overgangsfasen manuelt.

Hva betyr dette for deg som skal bestille IT-utstyr eller programvare?

• 6. november klokka 08:00 stenges portalen bestill.oslomet.no for nye IT-bestillinger.
  • Fra 6. til 9. november er det ikke mulig å bestille IT-utstyr eller programvare i portalen, men du kan kontakte IT-servicedesk direkte.
  • Fra 9. november går du inn via Utstyr og programvare og klikker på "Bestill utstyr og programvare". Da kommer du til "Sentralen", som er en side der du finner ulike bestillingsskjema som guider deg gjennom bestillingsløpet. Du kan også søke opp enkeltprodukter. Du vil motta bekreftelse på bestillingen og enklere kunne følge opp status på saken din i den nye bestillingsportalen.
  • Det kan bli noe lenger behandlingstid i en overgangsfase.
  • Det vil bli laget egne veiledninger for ledere/godkjennere for hvordan man godkjenner bestillinger i nytt brukergrensesnitt.

Kontakt

Forslag om forbedringer for den nye bestillingsløsningen kan også meldes inn i via brukerundersøkelsen som Avdeling for IKT rutinemessig sender ut til alle som har vært i kontakt med tjenestene.

Hvorfor tar OsloMet i bruk en ny løsning?

OsloMet har behov for et brukerorientert samhandlingsverktøy som forenkler, forbedrer og effektiviserer saksbehandlingen overfor studenter, ansatte og eksterne. "Prosjekt OsloMet tjenesteplattform" har som mål å samle ulike tjenester i en felles digital plattform, basert på ServiceNow, som på sikt også vil bidra til å redusere antallet ulike administrative systemer.

Avdeling IKT er ansvarlig for prosjektet, og baserer seg på tilbakemeldinger fra brukere og saksbehandlere.

Les mer om Prosjekt OsloMet tjenesteplattform