Ny fakultetsdirektør

Foto av påtroppende direktør på fakultet for teknologi, kunst og design, Målfrid Hoaas.

Ny fakultetsdirektør

Målfrid Hoaas er ansatt som ny fakultetsdirektør på fakultet for teknologi, kunst og design (TKD).

Målfrid Hoaas kommer fra stillingen som administrativ leder på Institutt for musikkvitenskap ved Universitetet i Oslo (UiO), som hun har hatt siden 2014. Før det har hun hatt flere administrative stillinger ved UiO, blant annet som kontorsjef.

Dekan Carl Christian Thodesen er glad for ansettelsen.

– Jeg er veldig fornøyd med at vi får Målfrid på laget. Hun kommer fra et veldig sterkt miljø på UiO, og jeg er sikker på at hennes kompetanse og erfaring vil styrke TKD og OsloMet ytterligere, sier Thodesen.

Den nye fakultetsdirektøren starter i stillingen 16. august.

God administrativ kompetanse

Målfrid Hoaas har en mastergrad i samfunnsgeografi fra UiO, og en bachelorgrad i kultur og samfunnsfag fra samme sted.

Hun har mangeårig administrativ ledererfaring fra UiO, også med prosjekter som går på tvers av organisatoriske enheter.

Hoaas ser frem til å starte arbeidet som fakultetsdirektør ved TKD fra høsten.

– Jeg er veldig glad for å ha fått stillingen ved TKD, som er et fakultet jeg ser på som svært spennende og fremoverlent! Det er mange viktige saker som står på agendaen fremover, som berører hele bredden i den faglige virksomheten, ikke minst arbeidet i campusprogrammet. Veldig mye godt arbeid er allerede lagt ned, og jeg gleder meg stort til å bli kjent med alle mine nye kolleger og ta fatt i oppgavene videre sammen med dem!, sier Hoaas.

Hun overtar stillingen etter Ingvild Straume, som har fungert i stillingen siden 1. mars, da daværende fakultetsdirektør Maren Kristine Moen gikk til stillingen som leder av et nytt forbedringsprogram ved OsloMet.