Publisert
Sist oppdatert
Koronavirus
Studiestedene er stengt. Les oppdatert informasjon for studenter og ansatte.
Digitalisering gir effektive løsninger med digital attestering og godkjenning, raskere utbetalinger, digitalt arkiv over innsendte lister og mulighet for timelønnede til å sende inn timelister uavhengig av tid og sted.
Digitale timelister kan sendes på to måter:
A. med app som brukes fra smarttelefon eller nettbrett, eller
B. med en portal som brukes fra pc.
Du kan velge hvilken av disse du vil bruke. NB: Du må bruke en av disse måtene - enkelte timelønnede kan ha tilgang til SAP-portalen, men denne skal ikke benyttes til digitale timelister.
Appen kan lastes ned her:
Har du spørsmål eller trenger mer informasjon om DFØ-appen, se https://dfo.no/kundesider/lonn/dfo-app
Teknisk hjelp får du på DFØ kundesenter lonn@dfo.no
NB: Før du sender digitale timelister, må du lese denne veilederen til DFØ-appen
FAQ og mer informasjon om Betalmeg er tilgjengelig på https://dfo.no/kundesider/lonn/selvbetjening-for-honorarmottakere
Teknisk hjelp får du på DFØ kundesenter lonn@dfo.no
NB: Før du sender digitale timelister, må du lese denne veilederen til Betalmeg
Lønnart skal stå i arbeidsavtalen, men der hvor informasjonen mangler er dette hovedregelen:
Faktor må regnes ut av innsender. Mulitpliser antallet timer du har arbeidet med avtalt faktor for timene, og registrer det totale antallet timer som skal utbetales på datoene du har jobbet. Jobbet du f.eks. tre timer med faktor to den 12. april, fører du seks timer på 12. april.
Sum viser alltid 0,00 NOK. Dette er fordi lønnsopplysningene er i lønnssystemet, som skjemaet blir registrert i etter godkjenning. Det er ikke en feil og du skal ikke selv skrive inn timesats, lønnstrinn e.l.
Mellomlagring av timelister: Bruk diskett-ikonet i DFØ-appen, og "Lagre"-knappen i Betalmeg. Timelisten blir da liggende som Utkast, og du kan fortsette på timeregistreringen neste gang du har jobbet. Pass på å sende inn listen en gang i måneden.
Spørsmål om kontraktsinnhold, kontering og lønnart må rettes til dine kontaktpersoner på enheten du skal jobbe for.
Feil utfylling av timelister gjør at skjemaet sendes i retur til korrigering og dermed blir utbetalingen forsinket. Du vil få epost om at listen er sendt i retur. Eposten sendes til epostadressen oppgitt i arbeidsavtalen.
Timeansatte som har flere kontrakter på flere enheter i OsloMet samtidig, kan i noen tilfeller ikke bruke digital løsning på alle oppdragene. Dersom du har flere kontrakter samtidig, kontakt de som er ansvarlige for dine oppdrag, så undersøker vi hvor du kan bruke digital løsning.
Veiledning til godkjenning av digitale timelister og kontaktinformasjon finner du her