Styret reduserte antall campuskonsepter

OsloMet sin logo.

Styret reduserte antall campuskonsepter

OsloMet-styret vedtok 17. juni å redusere antall konsepter til videre utredning for et nytt campus på Romerike.

Med ni mot to stemmer vedtok styret ved OsloMet 17. juni rektors forslag om å redusere antall konsepter som skal utredes videre for et nytt campus på Romerike fra ni til fire.

Det ble en lang diskusjon i styremøtet som gikk over tiden, der det blant annet kom fram ulike syn på dimensjoneringen av antall studenter og ansatte i enkelte av konseptene, og vektingen av de ulike skal- og bør-kravene for plasseringen av et nytt campus.

Sikrer fremdrift

Rektor Curt Rice er glad for at et klart flertall i styret stemte for det foreslåtte vedtaket.

– Det er svært viktig for prosessen videre nå at styret besluttet å snevre inn på konseptene vi utreder videre. Vi er nødt til å sikre god fremdrift i arbeidet av hensyn til alle involverte, ikke minst våre studenter og ansatte, sier Rice.

– Nå håper jeg arbeidet videre vil preges vel så mye av hva OsloMet kan få til av faglig utvikling og innovasjon på et nytt campus på Romerike, som å finne et sentralt og attraktivt studie- og arbeidssted, sier han.

– Jeg ønsker å takke alle involverte i dette prosjektet for iherdig innsats og profesjonelt arbeid til nå, og ønske all lykke til videre!, sier avtroppende rektor Rice.

Etter planen skal styret endelig vedta konseptvalgutredningen mot slutten av 2021, og dermed vedta hvor OsloMet sitt nye campus på Romerike skal ligge og hvilken faglig profil det skal ha.