OsloMet tar nå i bruk nytt system for håndtering av henvendelser

Nyhetportlet

Bilde av to personer som står foran en PC.

OsloMet tar nå i bruk nytt system for håndtering av henvendelser

OsloMet tar i bruk nytt system for henvendelser til IT-servicedesk og bestilling av gjestekonto, og avslutter bruk av ServiceNow.

Det nye systemet tas i bruk fra: 

  • Onsdag 26. november for alle henvendelser til IT-servicedesk 
  • Tirsdag 2. desember for bestilling av gjestekonto 

Hva betyr det for deg? 

Du vil finne tjenestene som før via ansattnettsidene og rutes derfra til riktig skjema, i den nye selvbetjeningsportalen «Mine saker», som du sender inn. Du får status på saken via e-post som før.  

Ansatte og ledere som godkjenner IT-bestillinger og bestilling av gjestekonto vil få varsel via e-post når de skal godkjenne en bestilling. I e-posten er det en lenke som sender deg til oppgaven for å godkjenne eller avvise bestillingen.   

Ta kontakt med it-servicedesk@oslomet.no hvis du opplever feil eller problemer med tjenestene. 

Hva skjer fremover? 

I løpet av 2026 og 2027 vil OsloMet gradvis ta i bruk det nye systemet for henvendelser til studieadministrative tjenester og øvrige fellestjenester, og fase ut OTRS. Det avklares i tett dialog med fakultetene og fellesadministrasjonen hvilke tjenester som i neste omgang overføres fra OTRS til den nye selvbetjeningsportalen «Mine saker». 

For mer informasjon