Ny strategi - arbeidet fortsetter til høsten

Bilde av campus Pilestredet tatt fra lufta.

Ny strategi - arbeidet fortsetter til høsten

Denne våren har det vært flere innspillsrunder knyttet til ny strategi for OsloMet. Førsteutkast til strategien er klart, og arbeidet fortsetter utover høsten.

Tilbakemeldingene fra universitetsstyret på førsteutkastet til strategien, som skal gjelde fra 2024, var gode på universitetsstyremøtet i juni. OsloMets ledelse fikk innspill om blant annet å arbeide videre med innholdet som gjaldt beskrivelse av egen virksomhet.

I arbeidet med ny strategi som startet høsten 2022 har fokuset vært på å identifisere hva vi vil med en strategi for OsloMet, hvordan OsloMet skal forholde seg til utfordringer som kommer i årene fremover og forpliktelser knyttet til samfunnsutfordringene.

Det har vært ledersamlinger, styreseminar, strategiverksted, strategitorg, innspillsrunde og innspillsmøter hvor organisasjonen har vært involvert.

Førsteutkastet til strategien er drøftet i universitetets ledermøte, Studentparlamentet og Sentralt IDF (informasjon, drøfting og forhandling).

Du finner førsteutkastet til ny strategi under saken 20/2023 til universitetsstyremøtet 15. juni (opengov.com)

Utkast-fase til september

Arbeidet med strategien er nå i «utkast-fasen» frem til september. Til høsten gjennomføres det en skriftlig høringsrunde ved OsloMet om ny strategi.

Viserektor Per Martin Norheim-Martinsen har ledet prosessen i arbeidet med ny strategi ved OsloMet siden høsten 2022. 1. august begynner han i ny jobb på NMBU - Norges miljø- og biovitenskapelige universitet, som dekan ved fakultet for landskap og samfunn.

– Jeg vil takke for alt godt samarbeid rundt ny strategi og alle innspill fra organisasjonen. Den nye strategien vil være styrende for utviklingen av hele organisasjonen i årene fremover. Lykke til i det videre arbeidet, sier Norheim-Martinsen.

I rektors forslag til strategi som legges frem for det nye universitetsstyret til høsten, vil det også utarbeides en plan for iverksetting av strategien og det kontinuerlige strategiarbeidet videre.

Les mer om arbeidet med ny strategi