Droppe til innhold

Vårt OsloMet

Vårt OsloMet

Kompetanseutvikling
Enklere kompetanseheving

Enklere kompetanseheving

Ny kompetanse et par klikk unna: Aldri har det vært enklere å lære noe nytt som ansatt på OsloMet. Se den nye kursportalen vår fra Difi.

Enklere kompetanseheving
Kalender

Tilbake til hovedvisning Drop-in arbeidsstue for emneansvarlige: legge tema, pensum og læringsressurser i timeplansystemet TP.

I TP har du som har emneansvar mulighet til å gi studentene en timeplan med detaljer som tittel/tema på underviser, navn på underviser og informasjon om undervisningen. For at studentene skal både forstå hva de skal til og få en samlet oversikt slik de ønsker seg, anbefaler vi at alle legger undervisningsdetaljer i TP istedenfor å lage egne undervisningsplaner på si.

Tirsdag 11.12.18 kl. 09.00-11.00

Kjeller: PC-rom F204

Målgruppe 

UF som har emneansvar og/eller ansvar for pedagogisk innhold i timeplanen, det vil si studieledere, koordinatorer, fagansvarlig eller emneansvarlige.  

Læringsmål 

Etter arbeidsstuen skal du kunne legge undervisningsdetaljer i det som allerede er booket, først og fremst tittel eller tema på undervisningsaktiviteten og legge til og endre navn på underviser. Du får også innsikt i hvordan du kan legge ut en beskjed til studentene eller pensum i ressursfeltet.  

Innhold/tema 

Kurset/arbeidsstuen, skal vise emneansvarlige hvordan de kan legge til eller endre på undervisningsdetaljer i undervisningsaktiviteter i TP slik at studentene forstår hva de skal til.  

Kursdeltager vil jobbe selv i TP på egen Laptop for å komme i gang på en god måte.  

  • Hva er TP? 
  • Hva og hvor ser jeg og studentene timeplan? 
  • Finne og sjekke emnetimeplane(ne) i TP 
  • Legge til og endre undervisningsdetaljer i TP, altså  
    • Tittel/tema på undervisningsaktiviteter  
    • Navn på underviser – både interne og eksterne 
    • Gi en beskjed om undervisningen til studentene 
    • Muligheten for å lenke til pensumlistene i Leganto eller informasjon om undervisningen 
  • Hvordan jeg kan kopiere fra forrige semester? 
  • Hvor finner jeg informasjon om TP samt veiledninger, og hvem kan jeg kontakte? 

Metode 

Det gis en kort presentasjon og opplæring første halvtimen. Etter det er det fasilitert arbeidsstue hvor du kan selv jobbe på din Laptop i TP. Noen fra prosjektet er tilstede til 10.00. Rommet er booket helt til 11.00 slik at du kan fortsette å jobbe der, om du ønsker det.  

Forberedelser 

For å få fullt utbytte av arbeidsstuen bør du allerede ha kvalitetssjekket emnet med timeplanlegger på fakultet, slik at du kan begynne å føre inn undervisningsdetaljer i TP under kurset. Gjør du endringer i timeplanen etter at du har lagt detaljer, kan det føre til en del merarbeid.  

 Ta med egen Laptop.  

Kursholder 

TP-prosjekt og studieavdelingen. 

Kontaktperson 

Prosjektleder Carina Mørch-Storstein 

E-læring

Du finner mange nyttige e-læringer ved å logge inn med Feide her. Er det første gang du logger inn kan det være nyttig å se denne videoen som gir deg en introduksjon til plattformen.

Public 360

I plattformen finner du e-læring utarbeidet av Seksjon for dokumentasjons- og informasjonsforvaltning (SDI). Meld deg på kurs og se de delene du trenger når du trenger det.  Husk å logg inn med Feide her før du klikker på lenkene:

Public 360 for saksbehandlere

Public 360 for ledere

Public 360 - behandling av innsynskrav

Lurer du på hvorfor vi trenger et arkiv- og saksbehandlingssystem? Denne videoen gir deg svar

Informasjonssikkerhet og personvern

Sikkerhetsmåneden 2019 (Husk å logg inn med Feide her før du klikker på lenken)

 

Ekstern e-læring

Microsoft opplæring i Office 365

OneDrive

Teams

Planner

Undervisning

Flipped classroom

Bruk av video i undervisning

Kontakt

chatbot-portlet