Publisert
Sist oppdatert
Koronavirus
Studiestedene er åpne. Les oppdatert informasjon for studenter og ansatte.
Når du bestiller reiser i Egencias reiseportal – reisebyråets onlineløsning – skal et kredittkort benyttes som betalingsmiddel. Du eller dine reisende er da dekket av den reiseforsikringen som er innbakt i kredittkortet.
Du kan legge inn hvilket som helst kredittkort i din profil og endre det fra gang til gang.
Hver enkelt ansatt må sørge for å være forsikret på reisen. Les mer om reiseforsikring.
OsloMet har avtale med Eurocard Corporate Gold og American Express Corporate Card om gebyrfrie kredittkort til bruk ved tjenestereiser. Kortene har personlig ansvar og gjøres opp av den enkelte direkte til kredittkortselskapet.
Det er individuelt ansvar på kortet. Dette velger du i begynnelsen av søknaden.
Eurocard har en løsning som heter "Book-Now-Pay-Later":
Det er individuelt ansvar på kortet. Dette velger du i begynnelsen av søknaden.
AMEX kundeservice. Tel: 22 96 08 00
E-post: kundeserviceno@aexp.com
Ved bruk av fakturaprofil / OsloMets reisekonto vil fakturaen for reisen komme fra Diners Club og ikke fra Egencia reisebyrå.
Kontakt Egencia reisebyrå for fakturaspørsmål.
Dersom du har kredittkort fra ett av universitetets leverandører nevnt ovenfor, blir transaksjonene lest rett inn i SAP slik at du kan huke av de transaksjoner som skal være med på reiseregningen/refusjonen. På denne måten blir det lettere å huske hvilke utlegg man har hatt og man slipper å fylle ut alle detaljer på hvert bilag.
Dette krever at du registrerer kredittkortnummeret på din profil i SAP.
Merk: kredittkorttransaksjonen gir ikke opplysninger om hvilke varer som er kjøpt, pris pr stk og antall. Man må derfor oppgi disse opplysningene i tillegg til transaksjonene. Dette gjøres enklest ved å laste opp kvitteringer under "Arkiverte bilag" ved å ta bilde av kvitteringene eller laste opp skannede bilag.