Trenger du å bestille en vare eller tjeneste før jul?

Nyhetportlet

Gul fasade med OsloMet-logo

Trenger du å bestille en vare eller tjeneste før jul?

Husk å bruke OsloMets rammeavtaler når du skal kjøpe varer og tjenester.

OsloMet har en rekke rammeavtaler for varer og tjenester, som alle ansatte er forpliktet til å benytte seg av. Avtalene gjelder uavhengig av verdien på det man skal kjøpe, og om varen kan leveres til ønsket tid.

Det er derfor viktig å planlegge kjøp og bestillinger i god tid før ønsket levering, ikke minst mot slutten av budsjettåret.

Her finner du en oversikt over OsloMets rammeavtaler 

Hvorfor har vi rammeavtaler?

OsloMet er en stor innkjøper, og kommer derfor raskt over grensen for å måtte kunngjøre anskaffelser. Med en rammeavtale sørger vi for at kravene fra myndighetene følges.

Det er viktig å huske at rammeavtalene er bindende kontrakter, og at det derfor ikke er anledning til å kjøpe direkte fra en annen leverandør enn rammeavtaleleverandøren.