
Har du oppgradert til Windows 11?
Alle OsloMets PC-er må oppgraderes innen høsten. Oppgrader nå.
Gjennom det siste året har OsloMet jobbet for å oppgradere alle PC-er til Windows 11. Dette skyldes at Microsoft slutter å supportere Windows 10 høsten 2025. Fortsatt gjenstår noen PC-er, og vi trenger din hjelp for å komme i mål.
Du skal selv gjennomføre installasjonen, og denne må foregå på campus. Har du mottatt en ny PC fra OsloMet i løpet av det siste året, eller allerede har oppgradert trenger du selvsagt ikke gjøre noe som helst.
Slik oppgraderer du:
Er du usikker på hvilken versjon av Windows du har på din pc? Ta kontakt med itservicedesk@oslomet.no så hjelper vi deg med å finne ut av det.
Kan jeg få ny PC?
Har du en PC med tyverinummer lavere enn 003300 (cirka fire år eller eldre) - skal denne i utgangspunktet byttes ut med en ny PC. Du finner nummeret på det gule klistremerket med OsloMets logo på PC-en.
Finner du ikke noe nummer på det gule merket har du en maskin som allerede har Windows 11. Ta kontakt med IT-servicedesk for ytterligere avklaringer.
Har du en gammel PC eller annet IT-utstyr liggende?
Vet du om eldre PC-er, minnepenner, skjermer eller annet utstyr som ikke er i bruk? Lever det inn til IT-servicedesk på Kjeller eller i Pilestredet 46. Alternativt kan du ta kontakt med itservicedesk@oslomet.no.