Droppe til innhold

Administrativ støtte

Administrativ støtte

Bolig for internasjonale ansatte og gjesteforskere

Ulike ressurser er tilgjengelig for OsloMets internasjonale ansatte.

HR-avdelingen tilbyr bistand i forbindelse med de praktiske forberedelsene før ankomst til Oslo, også når det gjelder bolig. Alle internasjonale ansatte bes i den forbindelse fylle inn et Relocation Questionaire.Vi  kan tilby generell bistand som råd og informasjon om beliggenhet, ulike utleiefirma, oversettelse av boligannonser mm., men kan dessverre ikke delta på visninger, kontraktsmøter og lignende. 

NB! Pga mangel på sentrale midler har boligstøtteordningen for internasjonale ansatte bortfalt. 

Bolig for ansatte for lengre perioder – utover 3 mnd.

For leieforhold inntil 12 måneder har universitetet en avtale med SiO/Urban AS for OsloMet-ansatte. Disse er tiltenkt ansatte mens de leter etter permanent bolig. Det er primært ansatte som kommer fra ulike land som har dette bolig behovet i en overgangsperiode men tilbudet er selvsagt åpent for alle ansatte. Om det er ledig kan disse hyblene brukes for leie mindre enn 12 mnd, eks for ansatte som trenger bolig en periode mens de venter på at resten av familien skal komme flyttende. Vi gjør oppmerksom på at det ofte er venteliste på disse hyblene, og at det er først til mølla prinsippet som gjelder.

Gjennom denne avtalen kan vi tilby gunstige  hybler som passer for én person inkludert strøm og depositum.

Hyblene ligger i egne korridorer kun for OsloMet-ansatte. Alle har eget rom og privat bad, og en romselig bod i kjelleren følger med. Det er delt kjøkken og spiseplass, men egen skap plass på kjøkkenet. Hyblene er renoverte og fremstår som moderne og fine med basismøblement som seng, pult, stol, bokhylle og garderobeskap. For nærmere beskrivelse av tilbudet – følg lenken.

Ønsker dere bolig for ansatte, kontakt avtale ansvarlig HR sentralt, Monica Figueroa, tlf. 67 23 50 86.

Informasjon om nøkkellevering for SiO hybler

  • For alle de som kommer innenfor kontortid må nøkkelhenting avtales enten hos HR på fakultetet den ansatte skal ha sitt arbeidsforhold eller HR sentralt ved Monica Figueroa.  
  • For alle de som kommer utenom kontortid er rekrutterende fakultet/senter ansvarlig for nøkler til sine ansatte.

Følgende rutine skal følges:

1. Sende informasjon til OsloMet sitt vekterkontor fra HR

E-post sendes til vårt 24/7 vekterkontor på vekter@andre.hioa.no med beskjed om navn på person som kommer som må være det samme som i passet, Tydelig informasjon om ankomst til Oslo med dato og tid. Pass på fremvises ved ankomst før utlevering av nøkler og navnet må stemme med passnummer og navn oppgitt i e-post.

2. Informere den ansatte (copy paste info under i e-post)

Dear xxxx

If your arrival is outside of office hours of 8-16 on weekdays, you can pick up your key from the OsloMet security office open 24/7. Please send an email to your HR contact minimum 1 week ahead of arrival clearly stating the date and arrival time to Oslo. Key pick-up location: OsloMet, Pilestredet 42. Keys are only delivered upon passport identification. If you're delayed or have a problem regarding picking up your key at OsloMet, please call OsloMet Security services at (+47) 40 91 10 00.

You will receive a key card that gives you access to your building Olav Trovigsvei nr 14, the corridor and entrance to your studio. In addition you get a mail key to the post box in the building and laundry card that requires that you registrar and refill money with bank card.

Studio location: Olav Trovigsvei nr 14 in the area called Kringsjå. Easy reach by metro nr 5 towards Sogn (west) from National Theatre to Kringsjå

Should you have any problems with entering the building or your studio upon arrival at Olav Trovigsvei nr 14 please call  SiO Security offices at (+47) 22 85 32 00 or OsloMet contact person at SiO, Sepp Mantel at (+47) 47 35 78 80. 

 

Ytterligere ressurser for langtidsleie:

  1. OsloMet har som medlem av Oslo Handelskammer tilgang til å kjøpe tilleggstjenester gjennom deres International Network of Norway (INN). Det kan inngås avtale med INN mellom annet for bistand til å finne bolig for langtidsleie. Ta kontakt med HR på ditt fakultet for informasjon om priser m.m.
  2. Lete på det private markedet på finn.no eller Leie bolig.

Bolig for utenlandske ansatte for kortere perioder – inntil 3 mnd.

Gjesteforskere, professor II-ansatte, gjesteforelesere har gjerne behov for bolig i kortere perioder. Skal de bo her over en lengre periode, kan det likevel være greit å ha et midlertidig sted å bo mens de gjør seg kjent. Her er noen forslag:

  • Katharina-hjemmet på Majorstuen er et godt alternativ. Minimum overnatting der er to netter, og prisen for enkeltrom er 500 NOK per natt. Gjestehus i kloster er vanlig i andre deler av verden, og man behøver ikke være troende for å bo der.
  • Kochs pensjonat i Parkveien er et annet bra alternativ.
  • P-hotel i Grensen er et billigere alternativ enn mange andre hotell. Riktignok få man da "bare" frokost i en pose på døren, men dette fungerer veldig greit for reisevante folk som gjerne ordner seg selv.
  • Frogner House Apartments leier ut leiligheter av ulike størrelser, alle er møblert og de ligger sentralt.
  • En annen mulighet er Sabbatical Homes hvor forskere som skal reise bort i en periode, selv leier ut sine hjem. Der er det også mulig å legge ut "ønskes leid-annonser".