Bli god på linjekommunikasjon - Ansatt

Bli god på linjekommunikasjon

Bli god på linjekommunikasjon

Som leder har du ansvar for at informasjonen du får flyter videre nedover linja di. Det er også et linjeansvar å sørge for at informasjon om arbeidet i enheten når frem til brukere som har interesse av den.
  1. Inviter til et fast møte i enheten hver eller annenhver uke. Her kan ledere orientere om vesentlige ting alle må vite. Bruk gjerne møtet til å rapportere på måloppnåelse og justere kursen.
  2. Velg en intern kanal. Alle som jobber internt i enheten må være til stede på samme digitale plattform. Det viktige er at dere vet hvor dere finner hverandre. Leder kan bestemme hvilken kanal det er.
  3. Bruk felleskanalene. Skal dere gi informasjon til kolleger i andre enheter på OsloMet, så bruk den viktigste felleskanalen vår: ansatt.oslomet.no
  4. Husk at kommunikasjon er en del av jobben. Nesten alt arbeidet vi gjør utløser behov for kommunikasjon. Ifølge linjeprinsippet i staten er det slik at har du ansvar for saken, så har du også ansvar for kommunikasjonen. Som leder må du stille krav til at medarbeiderne ivaretar kommunikasjonsansvaret. Bruk verktøyet for å lage kommunikasjonsplan.