Valg til universitetsstyret og fakultetsstyrene

Bilde av bygg på campus i Pilestredet.

Valg til universitetsstyret og fakultetsstyrene

Denne våren er det valg av styremedlemmer i midlertidige undervisnings- og forskerstillinger til universitetsstyret og fakultetsstyrene ved OsloMet. Nominasjonsperioden er frem til 30. april.

Det skal velges ett medlem og ett varamedlem til universitetsstyret og fakultetsstyrene, med funksjonstid på ett år fra 1. august 2024 til 31. juli 2025.

Hvem kan nominere og stemme?

Fordi det er medlemmer fra midlertidig ansatt i undervisnings- eller forskerstilling (UF-ansatte) som skal velges, er det kun midlertidig UF-ansatte som kan nominere kandidater og stemme.

Nominasjon frem til 30. april

Fra 3. april til 30. april kan du nominere dine kandidater til vervene. Du kan også nominere deg selv. Du kan nominere kandidater til universitetsstyret, og til fakultetsstyret ved fakultetet du er ansatt ved.

For å være gyldig kandidat må man:

• være midlertidig ansatt i undervisnings- eller forskerstilling på OsloMet i 50 prosent stilling eller mer

• ha hatt sammenhengende ansettelse siden 30. april 2024 eller tidligere

• ikke være i permisjon for å jobbe annet sted enn OsloMet

Det er forskjellige nominasjonsskjema for universitetsstyret og fakultetsstyrene.  Her finner du mer informasjon om nominasjon, nominasjonsskjema og valget.

Valgperiode fra 14. til 28. mai

Valgene av medlemmer til universitetsstyret og fakultetsstyrene foregår parallelt. Det vil si at du som har stemmerett kan stemme både ved fakultetet du tilhører og ved universitetsstyrevalget.

Valgperioden er fra 14. til 28. mai. Valgene foregår elektronisk.

Alle stemmeberettigede vil få e-post med lenke for å stemme i uke 20 (13.-17. mai). Før dette, skal du ha mottatt en e-post om at du står i manntallet. Denne kommer i uke 18 (29. april-3. mai).

Har du ikke mottatt en slik e-post, men mener at du skal kunne stemme i dette valget, ta kontakt med valgsekretariatet ved Anders Dahle (andersd@oslomet.no).

Du kan les mer om valget på nettsidene for universitetsstyrevalget og fakultetsstyrevalgene.