Ny telefontjeneste: Studenter svarer på spørsmål fra søkere

Nyhetportlet

Studentmedarbeiderne står samlet i en gruppe på campusområdet i Pilestredet.

Studentmedarbeidere Henriette, Sunniva, Ole, Thea og Fatima bemanner telefontjenesten og svarer på spørsmål.

Ny telefontjeneste: Studenter svarer på spørsmål fra søkere

OsloMet lanserer en ny telefontjeneste der søkere kan få svar på spørsmål om studier og studentliv direkte fra våre studenter.

Tjenesten skal gi en personlig veiledning og bidra til å gjøre overgangen til studielivet enklere for kommende studenter.

Målet er å gi kommende studenter en mulighet til å stille spørsmål, og trygge dem i valget om å bli student ved OsloMet. Søker kan også sende melding til OsloMets Instagram-konto og Facebook.

Telefontjenesten bemannes av studentmedarbeidere ved universitetet som jobber med sosiale medier.

Flott å kunne bidra

- Vi synes det er flott å kunne bidra med vår kunnskap, informasjon og erfaring fra studiet. Vi håper at de nye studentene kommer til å føle seg trygge, har all informasjon de trenger om studiestart, og ser frem til sin tid på OsloMet, sier studentmedarbeiderne Eileen og Ole.

Tjenesten testes ut i år av Avdeling for samfunnskontakt og kommunikasjon, og gjøres i samarbeid med Avdeling for utdanning og sentralbordet.

Tjenesten er tilgjengelig fram til studiestart og evalueres i etterkant.

Les mer om telefontjenesten: Spør våre studenter (oslomet.no)