Åpningstider og sikkerhet i bygg i sommer

Teglsteinsfasade på OsloMet

Åpningstider og sikkerhet i bygg i sommer

Les om tilgangen til OsloMet sine bygg og tjenester i sommer.

I juli er fellesarealene i OsloMet sine bygg åpne for ansatte og studenter mellom kl. 08.00 og 21.00. Etter kl. 16.00 på hverdager og i helgene må du ha adgangskort og PIN-kode for å komme inn.

Pilestredet 52 vil være stengt for studenter og ansatte fra semesterslutt frem til 12. august, som følge av ombyggingsarbeider. De som har kontor i Pilestredet 52 vil fremdeles ha tilgang til bygget.

Dette gjelder både i Pilestredet og på Kjeller.

Avdeling for eiendom ved OsloMet ber oss om å være ekstra oppmerksomme i sommer når det gjelder sikkerhet i byggene våre.

– Vi har til tider uønsket aktivitet på campus, som tyveri av laptoper som står ubevoktet, forteller seksjonssjef Marianne Fugløy Lidstrøm.

– Dette er en risiko vi må leve med, men vi oppfordrer alle til å være ekstra påpasselige. Ikke slipp inn hvem som helst, og sjekk gjerne hvem de skal besøke om du ser uvedkommende i gangene, sier Fugløy Lidstrøm.

I fellesarealer bør man ikke forlate teknisk utstyr. Dersom du ser noe ureglementert, ring vekter på telefon 40 911 000. Nummeret står også på baksiden av adgangskortet for ansatte og studenter.

Åpningstider IT, bibliotek og kantine

Åpningstider IT-servicedesk 24. juni til 31. juli

IT-servicedesk holder åpent fra 08.00-15.00 alle hverdager på telefon, e-post og i hovedresepsjonen i P46. På Kjeller stenger vi skranken vår i juli, men det er mulig å få stedlig hjelp etter avtale.

• Telefon: kl. 08.00-15.00 på hverdager
  • Hovedresepsjonen/Kortsenteret i Pilestredet 46: kl. 08.00-15.00 på hverdager
  • Skranke på Kjeller: Stengt
    • Åpen 24. juni til 28. juni fra kl. 09.00-15.00

IT-servicedesk i P48 er stengt fra 24. juni til 9. august. Studenter kan benytte hovedresepsjonen i P46 og andre kanaler for vanlige IT-henvendelser.

Medieseksjonen har stengt sin AV-tjeneste for utlån fra og med 19. juni, men med mulighet for innlevering av utstyr frem til og med 21. juni.

Her kan du lese mer om IT-tjenester og brukerstøtte

Åpningstider Universitetsbiblioteket 24. juni til 31. juli

Studenter og ansatte ved OsloMet har tilgang til bibliotekene i Pilestredet og på Kjeller når byggene er åpne i sommer. Bruk kort og kode for tilgang.

Betjente bibliotek:

• 17. til 28. juni er bibliotekene betjente kl 10.00-14.00 på hverdager
  • 1. juli til 2. august er kun biblioteket i Pilestredet (P48) betjent kl 10.00-14.00 på hverdager

Les mer om åpningstider og kontakt for biblioteket.

Sentralbordet P46

Hovedresepsjonen og Kortsenteret har åpent hele sommeren fra kl 8.00-15.00 på hverdager.

Servicetorget Kjeller

Servicetorget på Kjeller er stengt i juli (uke 27 til og med uke 30).

Åpningstider kantine

Se SiOs nettsider for informasjon om åpningstidene til spisestedene ved OsloMet (sio.no).