Sikkerhet i bygg og åpningstider i sommer

Fasadebilde av bygg i Pilestredet med OsloMet-logo.

Sikkerhet i bygg og åpningstider i sommer

Les her om tilgangen til OsloMet sine bygg og tjenester i sommer.

I juli er fellesarealene i OsloMet sine bygg åpne for ansatte og studenter mellom kl. 08.00 og 21.00. Etter kl. 16.00 på hverdager og i helgene må du ha adgangskort og PIN-kode for å komme inn.

Dette gjelder både i Pilestredet og på Kjeller.

Avdeling for eiendom ved OsloMet ber oss om å være ekstra oppmerksomme i sommer når det gjelder sikkerhet i byggene våre.
– Vi har til tider uønsket aktivitet på campus, som tyveri av laptoper som står ubevoktet, forteller seksjonssjef Marianne Fugløy Lidstrøm.

– Dette er en risiko vi må leve med, men vi oppfordrer alle til å være ekstra påpasselige. Ikke slipp inn hvem som helst, og sjekk gjerne hvem de skal besøke om du ser uvedkommende i gangene, sier Fugløy Lidstrøm.

I fellesarealer bør man ikke forlate teknisk utstyr. Dersom du ser noe ureglementert, ring vekter på telefon 40 911 000. Nummeret står også på baksiden av adgangskortet for ansatte og studenter.

Servicetorget på Kjeller er bemannet med vekter på dagtid.

Åpningstider IT, bibliotek og kantine

Åpningstider IT-servicedesk 19. juni til 1. august

• Skranke i Pilestredet 46 (P46): kl. 8.00-15.00 på hverdager
  • Skranke på Kjeller: Stengt (åpen onsdag 28. juni fra kl. 9.00-15.00) - kontakt eventuelt servicetorget på Kjeller for bistand til å få kontakt med IT
  • Telefon og e-post: kl. 8.00-15.00 på hverdager

Kontakt:

– I år har vi valgt å holde skranken i P46 åpen, og vi opprettholder gode rutiner for å ivareta behovene på Kjeller, sier Susanne Iversen Sandvær, seksjonssjef for kunde- og servicedesk.

– For henvendelser på Kjeller ikke nøl med å ta kontakt, vi er fremdeles tilgjengelige både på telefon og e-post, samt åpen for avtaler, sier hun.

Du kan også kontakte servicetorget på Kjeller for bistand til å få kontakt med IT.

Her kan du lese mer om IT-tjenester og brukerstøtte

Flere åpningstider: