Ny IT-direktør ansatt

Foto av påtroppende IT-direktør ved OsloMet, Guro Berild, inne i foajeen i Pilestredet 46.

Ny IT-direktør ansatt

Guro Berild er ansatt som ny IT-direktør ved OsloMet. Hun starter i stillingen 1. desember.

Guro Berild kommer fra Bane NOR der hun har jobbet siden 2020, de siste to årene som avdelingsleder for IKT forretningstjenester.

Før det jobbet hun i mange år innenfor IT-feltet hos If forsikring, der hun blant annet ledet innføringen av selskapets nye digitale forsikringsplattform.

Berild ser frem til å starte arbeidet som IT-direktør ved OsloMet.

– OsloMet har et viktig og spennende samfunnsoppdrag, og universitetets evne til digitalisering blir avgjørende fremover, sier hun.

– Jeg gleder meg til å videreutvikle IT-avdelingen, og jobbe sammen med IT-miljøet, ledergruppen og brukere for å kontinuerlig skape gode digitale tjenester, sier Berild.

Sterk kandidat

Guro Berild har en bachelor i informasjonsteknologi fra Nord Universitet, og har studert dokumentasjonsvitenskap ved Universitetet i Tromsø.

Direktør for organisasjon og infrastruktur ved OsloMet, Vigdis By Kampenes, ønsker henne velkommen til OsloMet.

– Jeg er veldig glad for at vi får Guro Berild som ny IT-direktør. Hun har bred og lang erfaring innenfor IT-ledelse og blir viktig for oss fremover i digital tjenesteutvikling og sikker drift av våre systemer, sier By Kampenes.

– Jeg ser frem til å få Berild inn i lederteamet i fellesadministrasjonen, sier hun.

Guro Berild tar over stillingen etter Ketil Are Lund, som sluttet ved OsloMet i juni.