Kommunikasjonsdirektør ansatt

Foto av kommunikasjonsdirektør ved OsloMet, Ingvild Straume.

Foto: Mattias Müller, OsloMet

Kommunikasjonsdirektør ansatt

Ingvild Straume er ansatt i stillingen som kommunikasjonsdirektør ved OsloMet.

Ingvild Straume har fungert som direktør for avdeling for samfunnskontakt og kommunikasjon siden 31. januar, da Sverre Molandsveen sluttet i stillingen.

– Jeg er veldig glad for at vi nå har fått Ingvild som kommunikasjonsdirektør ved universitetet. Hun har i fungeringsperioden vist stor arbeidskapasitet og meget god forståelse for OsloMets behov, og hvordan avdelingen kan bistå med leveranser og tjenester, sier direktør for organisasjon og infrastruktur, Vigdis By Kampenes.

– Ingvild tar alle baller som kommer hennes vei, og hun nyter stor tillit i hele organisasjonen. Det var tøff konkurranse om stillingen, og jeg er trygg på at vi endte opp med den beste kandidaten. Jeg ser nå frem til å fortsette det gode samarbeidet med Ingvild, sier By Kampenes.

Lang fartstid fra OsloMet

Ingvild Straume kommer fra stillingen som seksjonsleder i avdeling for samfunnskontakt og kommunikasjon, og har lang fartstid ved universitetet. Hun begynte i studieavdelingen ved daværende Høgskolen i Oslo for 20 år siden, og har siden jobbet med en stor bredde av fagområder innenfor studentrekruttering, markedsføring, nettarbeid, kommunikasjon og samfunnskontakt.

Straume har også fungert som direktør for både Fakultet for teknologi, kunst og design, og Fakultet for helsevitenskap. Før hun kom til OsloMet, jobbet hun som ansvarlig for myndighetskontakt og kommunikasjon i Landsrådet for Norges barne- og ungdomsorganisasjoner.

I perioden 2015 - 2019 var hun ansattrepresentant i universitetsstyret.

Hun er glad for å fortsette arbeidet som kommunikasjonsdirektør ved universitetet.

– Jeg er utrolig glad og takknemlig for å ha fått denne tilliten fra OsloMet. For meg er det å jobbe ved et universitet som hver dag gjennom utdanning og forskning utvikler samfunnet, det mest meningsfulle som finnes, sier Straume.

– Jeg gleder meg å bidra til å styrke det strategiske kommunikasjonsarbeidet ved OsloMet, og mest av alt til å få lede de bunnsolide og engasjerte medarbeiderne i avdeling for samfunnskontakt og kommunikasjon, sier hun.