Innholdskonsepter til høring

Innholdskonsepter til høring

Aktuelle konsepter for faglig innhold på OsloMets kommende campus i Lillestrøm sendes ut på høring 28. august.

Universitetsledelsen har vurdert en rekke ulike forslag til hvilken faglig virksomhet OsloMet skal ha på sin nye campus i Lillestrøm, og vil i løpet av uke 34 komme frem til hvilke konsepter som skal sendes ut på høring i organisasjonen. Høringen planlegges sendt ut 28. august med frist 2. oktober.

Forslagene vil være vurdert utfra de prinsippene som er diskutert bredt blant OsloMets ansatte og med eksterne interessenter.

– Vi har tatt hensyn til og jobbet videre med prinsippene vi diskuterte med organisasjonen i våres. Målet er å etablere en best mulig campus for studenter og ansatte, som også er bra for samfunnet, sier rektor Christen Krogh.

– I første omgang er den faglige aktiviteten i fokus. Eventuelle konsekvenser for støttefunksjoner og administrasjon vil komme i neste omgang, sier rektor.

Bred involvering

Hensikten med høringen er å få innspill som kan brukes til å justere og utvikle konseptene videre. Midt i høringsperioden vil det arrangeres et såkalt “innbyggertorg” for OsloMets ansatte der det vil være mulighet for alle ansatte å diskutere alternativene og si sin mening. Også eksterne interessenter vil få uttale seg i løpet av perioden.

Alternativene skal også diskuteres med tjenestemannsorganisasjonene og sentrale arbeidsmiljøutvalg, og styret vil orienteres om status i arbeidet i sitt møte i september.

Etter høringsfristen 2. oktober skal sekretariatet og universitetsledelsen jobbe videre med innspillene, og utforme et forslag til faglig innhold for den nye campusen i Lillestrøm. Dette skal på nytt diskuteres i medbestemmelsesapparatet. Universitetsstyret skal fatte beslutning i sitt møte 30. - 31. oktober.