Ansetter leder for campusprogrammet

Fasadebilde av bygg i Pilestredet med OsloMet-logo.

Ansetter leder for campusprogrammet

Rektor oppretter etter drøfting med de tillitsvalgte, en fast stilling som leder av campusprogrammet. Stillingen som programdirektør lyses ut om kort tid.

Med den interne ansettelsen av programdirektør, vil behovet for ekstern bistand reduseres. Det vil være en gradvis overlapping mellom Sopra Steria og ny programdirektør for å sikre god overføring og oppbygging av kompetanse. Den nye lederen for campusprogrammet vil rapportere til direktør for organisasjon og infrastruktur.

Rektor Christen Krogh sier ansettelsen er et naturlig steg videre i arbeidet med campusutvikling.

– Arbeidet i campusprogrammet ved OsloMet er langsiktig, der vi de kommende årene både skal etablere ny campus i Lillestrøm sentrum og videreutvikle campus i Pilestredet. Det er derfor riktig å bygge opp den nødvendige kompetansen internt på universitetet. Samtidig har vi en målsetning om å redusere konsulentbruken på OsloMet, sier Krogh.

I tillegg vil instituttleder Mona Dahl fra Helsevitenskapelig fakultet komme inn som prosjektleder for spesialromsprosjektet fra 1. august.

Campusprogrammet vil rapportere til rektor via rektors ledermøte. Viktige beslutninger som påvirker hele universitetet, skal diskuteres i ledergruppen for å sikre god forankring i ledelsen og i organisasjonen.

Planlegger forlenget leieavtale på Kjeller

OsloMet undersøker muligheten for å forlenge leieavtalen på Kjeller etter utgangen av 2024, da nåværende avtale går ut. Statsbygg bistår OsloMet i dette arbeidet.

– Ny campus på Lillestrøm vil sannsynligvis stå klar mot slutten av 2020-tallet. Derfor er det en ambisjon at leieavtalen kan forlenges slik at den aktiviteten som er på Kjeller i dag, kan være der helt fram til ny campus står ferdig, sier rektor.

– Vi håper å få til denne løsningen som vi mener vil være den beste for arbeids- og læringsmiljøet til studenter og ansatte på Kjeller i perioden frem til ny campus er klar, sier Krogh.

Bibliotekprosjektet i Pilestredet 52

Arbeidet med å samle bibliotekene i Pilestredet i P52 ble i vår satt på vent på grunn av høye kostnader. Nå er kostnadene redusert noe, og det er kommet til noe finansiering fra huseier.

Rektor legger opp til en snarlig beslutning om videre fremgang i prosjektene.

Ombygging av Pilestredet 46

Pilestredet 46 bygges om slik at alle de fellesadministrative enhetene kan samles i bygget

Prosjektet sikrer mer effektiv arealbruk, og gir ansatte nye og mer fleksible lokaler og arbeidsplasser.

6. etasje er allerede ferdig bygget om, og arbeidene fortsetter i 5. og 4. etasje videre fremover. Ombyggingen vil etter planen være ferdig i siste del av høstsemesteret 2022.