
Alternativ e-postadresse og ansattprofil
E-postadressen til ansatte som startet på OsloMet våren 2023 og senere, består av siffer og tall. Nå kan de som ønsker, i tillegg lage en alternativ adresse med eget fornavn og etternavn.
Endringene kan du bestille på ansattsidene under Rediger profil. Her kan du bestille en alternativ e-postadresse som inneholder ditt fornavn og etternavn (fornavn.etternavn@oslomet.no).
Aktivere ansattprofil
Noen grupper medarbeidere tilknyttet OsloMet må etter innføring av ny sektorløsning for helhetlig identitets- og tilgangsstyring (IAM), aktivt be om en synlig ansattprofil på OsloMets nettsider, hvis de ønsker det.
Dette gjelder
Stipendiater som ikke er ansatt
Stipendiater tilknyttet OsloMet som ikke er ansatt ved universitetet, får ikke automatisk en ansattprofil på OsloMets nettsider. I samråd med leder kan stipendiatene som ønsker en synlig ansattprofil på nettsidene, be om at det opprettes. De må da sende en henvendelse til lokal HR, som aktiverer ansattprofilen.
Timelønnede og eksterne
Timelønnede og eksterne tilknyttet forskningsprosjekter på OsloMet, kan også be om synlighet med ansattprofil på OsloMets nettsider. De må da sende en henvendelse til lokal HR, som aktiverer ansattprofilen.
Fagsenter for seniorer - hvis kontrakt om lønnet arbeid
Medarbeidere tilknyttet Fagsenter for seniorer, som også har kontrakter om lønnet arbeid på OsloMet, må kontakte HR-fellestjenester hvis de ønsker en synlig ansattprofil på OsloMets nettsider. Kontaktinformasjon HR-fellestjenester: HR-fellestjenester@oslomet.no
Justeringer etter IAM
Disse justeringene gjøres etter innføringen av ny sektorløsning for helhetlig identitets- og tilgangsstyring (IAM).