template.back.to.overview Lag en kommunikasjonsplan
Kommunikasjon er et virkemiddel vi bruker for å oppnå et mål. Skal kommunikasjonen ha den virkningen vi ønsker, må den planlegges riktig.
Kommunikasjon er et virkemiddel og ikke et mål i seg selv, derfor må vi ha en plan for hva vi vil oppnå med kommunikasjonen før vi begynner å kommunisere. En kommunikasjonsplan hjelper deg å planlegge:
- hva du skal si (budskap)
- når du skal si det (tidspunkt)
- hvor du skal si det (kanal)
- til hvem du skal si det (målgruppe)
For å oppnå ønskede resultater med kommunikasjon, bør arbeidet med kommunikasjonsplan integreres tidlig i arbeidsprosessene/prosjektene.
Last ned mal for kommunikasjonsplanlegging
Malen er laget som et hjelpemiddel til alle ansatte, enheter og ledere på OsloMet for å sikre god kommunikasjon.
I tillegg til det målet du har med dine kommunikasjonstiltak, har OsloMet definert noen overordnede kommunikasjonsmål.
Les også: Hvem har ansvaret for at kommunikasjonen går ut og når fram?