Kommunikasjonsmål ved OsloMet - Ansatt

Kommunikasjonsmål for OsloMet

Kommunikasjonsmål for OsloMet

Ved å fortelle de gode historiene om hvem OsloMet er og hvordan vi bidrar til utviklingen av samfunnet, styrker vi OsloMets posisjon og omdømme.

OsloMets strategi frem mot 2050 legger føring for hvilken posisjon OsloMet skal ta. Målrettet kommunikasjonsarbeid bidrar til at vi når målene vi har satt. Ved å fortelle de gode historiene om hvem OsloMet er og om hvordan vi utvikler fremtidens velferdssamfunn, ønsker vi å styrke OsloMets posisjon og omdømme.

Vi skal fortsatt formidle hva som skiller oss ut, for eksempel at vi er tett på arbeidslivet, tett på storbyen og benytter nye læringsformer. Men mer enn å bare si det, ønsker vi å vise det gjennom rammene av gode historier.

Skal du fortelle historier fra OsloMet?

De mange gode historiene om hvem vi er – enten de handler om studenthverdagen, forskningsresultater eller andre bidrag til samfunnet – bør skape et helhetlig og entydig bilde av OsloMet, både for interne og eksterne mottakere.

Et hovedtema for historier om OsloMet er at vi utvikler fremtidens velferdssamfunn. Bruk knaggene under for å finne fram til hvordan din historie passer sammen med dette.

Utvikler kunnskap som løser samfunnets utfordringer

  • Vi er nyskapende
  • Vi utfordrer det eksisterende og utforsker nye idéer og løsninger.
  • Samfunnet trenger OsloMet
  • Vi møter mennesker i hverdagen fra vugge til grav, gjennom våre profesjonsutøvere, innovasjon og kunnskapsutvikling innenfor fagområder som samfunnet er avhengig av. Vi bidrar til å utvikle ny kunnskap og nye løsninger for fremtidens velferdssamfunn.
  • Vi er tett på samfunnet
    • Vi engasjerer oss i og samarbeider med samfunnet rundt oss - med arbeidslivet, bydeler, kommuner, myndigheter . Vi bidrar til å bygge et dynamisk kunnskapsmiljø i hovedstadsregionen.
  • Vi er inkluderende
    • OsloMet stimulerer til likeverd og mangfold, og vil bidra til et velfungerende demokrati.