HR ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI) - Ansatt

HR ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)

HR ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)

HR-tjenestene er delt mellom fakultet og HR-fellestjenester. Her er en oversikt over hvem som gjør hva og hvor du kan henvende deg.

Unngå sensitive personopplysninger i nettskjema og på e-post når du kontakter HR. 

Saker som behandles på fakultet 

Rekrutteringssaker 

Fakultetet bistår ledere ved vurdering av behov og gjennomføring av rekrutteringsprosesser.  

Ved behov for utlysning og ansettelse, send bestilling om rekruttering (nettskjema.no)

Behov listet opp nedenfor skal også meldes inn i nettskjemaet: 

  • Forlengelse av midlertidig ansatte (OBS: stipendiater ivaretas av HR-fellestjenester). 
  • Midlertidig ansettelse under 6 måneder (administrativ ansettelse). 
  • Kallelser (II-er-stillinger). 

HR-saker 

Henvendelser/spørsmål om følgende saker sendes til hr-lui@oslomet.no

  • Fungeringer/funksjoner. 
  • Personlig kompetanseopprykk for UF-ansatte. 
  • Lønnsforhandlinger. 
  • HMS. 
  • Forlengelse utover den alminnelige aldersgrense i staten (70 år). 

Følgende saker/områder behandles også på fakultet. Ved henvendelser/spørsmål, kontakt HR-medarbeider på LUI-HR: 

  • Konflikthåndtering. 
  • Kompliserte sykefraværssaker (ut over det som HR-fellestjenester behandler). 
  • Oppfølging av arbeidsmiljøundersøkelse. 
  • Lokalt arbeidsmiljøtvalg (LAMU). 
  • Bemanningsplanlegging og kompetansebehov. 
  • Organisasjonsendringer. 
  • Ansettelsesutvalg (AU) og ansettelsesråd (AR). 
  • Lokalt IDF (informasjon, drøfting og forhandling) (opengov.360online.com).

Endringer av personprofil på nettsider 

Ønsker du å gjøre endringer på egen personprofil på nettsidene, kan du gjøre det selv via «Min profil», når du er logget inn på ansatt-sidene. Noen endringer må godkjennes av HR før de trer i kraft. 

Registrering av bytte av kontor gjøres av instituttlederstøtte på instituttene og av HR for fakultetsadministrasjonen og NAFO.

Timelønn og oppdragskontrakter 

For spørsmål knyttet til timelønnede, studentassistenter, gjesteforskere og andre på kontrakter, se informasjon om lønn og kontrakt på timelønn og oppdrag med lønnshonorar.

Saker som behandles av HR-fellestjenester 

Følgende saker/områder behandles av HR-fellestjenester:

For utfyllende informasjon og henvendelser, se nettsiden til HR-fellestjenester.

Du kan også sende en e-post til hr-fellestjenester@oslomet.no.  

Personalhåndbok 

Du kan lese utfyllende om alle områdene i OsloMets personalhåndbok (compendia.no).

Lederhåndbok 

Nyttig tilleggsinformasjon for ledere finnes i OsloMets lederhåndbok (compendia.no)