template.back.to.overview Bestillings- og fakturabetingelser
Alle behov skal meldes inn via Min bestilling. Rutiner for bestilling og fakturainformasjon, og bestillerkoder for alle enheter.
EHF-formatet (elektronisk handelsformat) skal brukes for alle fakturaer til OsloMet.
Fakturaadresse i EHF-formatet (elektronisk handelsformat) er det samme som organisasjonsnummeret for alle organisasjoner i Norge. For OsloMet er elektronisk fakturaadresse derfor: 997058925.
Fra utlandet er den elektroniske fakturaadressen 0192:997058925.
Bestillings- og fakturabetingelser
- Bestillinger til leverandører skal gå igjennom OsloMets bestillingssystem.
- OsloMet skal motta ordrebekreftelse på alle bestillinger omgående.
- Pris skal være avtalt på forhånd mellom partene og skal inkludere frakt og andre kostnader.
- Fakturering skal skje med betalingsbetingelser minimum per 30 dager.
- OsloMet skal motta alle inngående fakturaer elektronisk i EHF-format.
- Faktura skal merkes med ordrenummer (eller bestillerkode når bestillingen unntaksvis ikke går igjennom bestillingssystemet, som for eksempel ved reiser).
- Feil og mangler ved faktura vil medføre at fakturaen blir returnert.
- Fraktbrev (pakkseddel) og vareforsendelse skal tydelig merkes med ordrenummer og intern mottaker/adresse.
Last ned bestillings- og fakturabetingelser for OsloMet (PDF)
Bestillerkoder
Bestillerkoder skal brukes når man bestiller reiser eller når man unntaksvis ikke kan bruke bestillingssystemet.
Finn bestillingskodene til din enhet på denne siden (krever innlogging).