Droppe til innhold

Verktøy og hjelp

Verktøy og hjelp

IT-tjenester / Office 365

OneDrive

OneDrive er din personlige lagringsplass på Internett. OneDrive er en del av Microsoft 365.

Hva er OneDrive?

I OneDrive kan du laste opp, laste ned, lagre, samskrive og dele dokumenter. OneDrive er integrert med Office 365 og Office-programmene på OsloMets PC-er. Alle tilsatte og studenter får 1TB gratis lagringsplass i OneDrive

Hva kan lagres i OneDrive?

Du kan lagre de aller fleste filene og dokumentene dine i OneDrive. Sett deg inn i OsloMets:

Husk at alt ferdigstilt arkivverdig materiale skal lagres i Public 360.

Er du i tvil om hvor og hvordan du skal lagre? Kontakt itservicedesk@oslomet.no for avklaringer.

Lagre i OneDrive

Dokumenter du arbeider på i webversjonen av Office-programmene, lagres automatisk i OneDrive. Dokumenter du jobber med i Office-programmer som er installert på maskinen din, f.eks. PowerPoint, kan du også lagre rett i OneDrive. 

Andre dokumenter, filer, bilder og annet, kan du velge å lagre på OneDrive ved å lagre dem i synkroniseringsmappen for OneDrive lokalt på din PC. 

Laste opp filer i OneDrive

I OneDrive kan du laste opp, laste ned, lagre, samskrive og dele dokumenter. 

Dele filer i OneDrive

Med OneDrive kan du dele dokumenter,  filer og mapper på en trygg og effektiv måte.

OneDrive lokalt på din OsloMet PC

OneDrive er automatisk satt opp på OsloMet maskinen din. Filene dine er tilgjengelig i det du klikker på de. Du kan selv velge om filer skal være tigjengelig også når du ikke har internettilgang. Da lagres filene lokalt på din PC og synkroniseres automatisk til OneDrive når du får nettilgang. 

Veiledning?

Kontakt IT-servicedesk for hjelp!


chatbot-portlet