Valg av klassetillitsvalgte

Student står med sekk og ser på mobilen.

Valg av klassetillitsvalgte

Det nærmer seg studiestart og valg av nye klassetillitsvalgte. Som emneansvarlig eller kullansvarlig er det viktig at du sørger for at det blir valgt en klassetillitsvalgt og en vara i hver klasse.

Hvorfor er det viktig å ha tillitsvalgte i hver klasse?

• Tillitsvalgte har en sentral rolle i kvalitetssystemet til OsloMet.
  • De er kontaktledd mellom klasse og faglærer.
  • Tillitsvalgte løfter saker fra klassenivå til instituttnivå.
  • De signerer emneevaluering.

I tillegg trenger vi at du sørger for at de som blir valgt registrerer seg i det sentrale skjemaet for klassetillitsvalgte og melder seg på tillitsvalgtkonferansen (student.oslomet.no). Denne avholdes fredag 27. september.

Studentparlamentet har utarbeidet en presentasjon som du kan ta i bruk når du skal avholde valg i klassen din. Denne er sendt ut på e-post. Dersom du ikke har mottatt den, ta kontakt på studentparlamentet@oslomet.no.