To prorektorstillinger utlyst

OsloMet-logo på gul bakgrunn

To prorektorstillinger utlyst

Stillingene som prorektor for forskning og utvikling og prorektor for samfunnsforbedringer og samarbeid ved OsloMet er lyst ut. Søknadsfrist for stillingene er 16. januar 2023.

Universitetsstyret vedtok i desember å opprette en ny prorektorstilling for samfunnsforbedringer og samarbeid. Nå lyses denne stillingen ut, samtidig med stillingen som prorektor for forskning og utvikling.

Per Martin Norheim-Martinsen er i dag viserektor for forskning og utvikling ved OsloMet, og hans åremål går ut 1. august 2023.

Begge stillingene er lyst ut for en åremålsperiode på fire år, med oppstart 1. august.

Den tredje prorektorstillingen ved OsloMet, prorektor for utdanning, ble utlyst i november

Les stillingsutlysningene

Bredt innstillingsutvalg

I tråd med personalreglementet ved OsloMet vil innstillingsutvalget for ansettelse av prorektor bestå av:

• Rektor, leder
  • HR-direktør
  • Eksternt medlem av universitetsstyret
  • Ansatt i undervisnings- og/eller forskerstilling som er medlem av universitetsstyret
  • Ansatt i teknisk-administrativ stilling
  • Ansattrepresentant
  • Studentrepresentant

lnnstillingsutvalget skal vurdere aktuelle kandidater opp mot beskrivelser, krav og kriterier som er fastsatt i stillingsbeskrivelsen, velge kandidater til intervju, gjennomføre intervjuer og fremme innstilling til styret.

HR-avdelingen og rekrutteringsbyrået Jefferson Wells vil bistå innstillingsutvalget i arbeidet.