Studiestedene Kjeller og Sandvika er stengt

Illustrasjon av koronaviruset

Studiestedene Kjeller og Sandvika er stengt

Studiested Kjeller og Sandvika er fortsatt stengt. OsloMet samarbeider med SiO for å få på plass koronatesting slik at studiested Kjeller kan åpnes basert på endringer fra regjeringen.

Oppdatert 15. april kl. 16.00:

Regjeringen har besluttet at også biblioteker og lesesaler på studiested Kjeller kan åpnes for studenter, under forutsetning av de testes jevnlig for korona.

Studiested Kjeller vil samtidig kunne åpnes for studenter som er avhengig av forsøk eller ferdighetstrening som ikke kan gjennomføres digitalt, der det er nødvendig for å opprettholde progresjonen i studiet, og studentene testes jevnlig.

Vi samarbeider nå med Studentsamskipnaden i Oslo (SiO) for å få på plass slik testing. Studiested Kjeller vil kunne åpne så snart denne testingen er etablert. Fram til da må studiestedet dessverre fortsatt holde stengt.

Studenter og ansatte vil få mer informasjon så snart det lar seg gjøre å åpne studiestedet.

Oppdatert 16. mars kl. 17.00:

Etter at regjeringen mandag kveld innførte tiltaksnivå A for alle kommunene i Viken, er OsloMet sine studiesteder på Kjeller og i Sandvika helt stengt for studenter fra og med 17. mars. Dette inkluderer at bygg, lesesaler og bibliotek stenges, og at all undervisning som er planlagt på studiestedene gjøres digitalt eller utsettes.

Studentene som berøres av dette, vil få direkte beskjed fra sitt studieprogram.

IT-servicedesk kan nås på telefon eller e-post. Skrankene på Kjeller og i Pilestredet holder stengt inntil videre.

Ansatte ved studiested Kjeller og i Sandvika skal jobbe hjemmefra, med unntak av de som har virksomhetskritiske driftsfunksjoner.

Fremdeles åpne lesesaler og bibliotek i Pilestredet

Biblioteker, lesesaler og bygninger ved studiested Pilestredet er fortsatt åpne inntil videre, i henhold til gjeldende regelverk i Oslo kommune.

Du må bruke kort og kode for å komme inn i byggene. Studentene er bedt om å følge reglene for tilgang til studiestedet nøye.

Alle studenter og ansatte som oppholder seg på studiestedet må følge universitetets smittevernregler.

Skjerpede smitteverntiltak

Som følge av den britiske mutanten av koronaviruset, er smitteverntiltakene ved OsloMet strammet inn.

Dette er endringene i de gjeldende retningslinjene:

• Alle studenter og ansatte som oppholder seg på campus skal benytte munnbind under bevegelse og når avstand på 2 meter ikke kan opprettholdes.
  • Alle oppfordres på det sterkeste til å laste ned smittestopp-appen til FHI.