
Nå blir det gult på buss og bane!
De neste ukene blir OsloMet enda mer synlig i bybildet.
Som en del av årets rekrutteringskampanje profilerer vi oss på busser og T-bane, i tillegg til en bred digital kampanje på Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube og Google-søk rettet mot potensielle studenter i våre samarbeidskommuner. Målet er å styrke kjennskapen til OsloMet og inspirere flere til å velge høyere utdanning.
– Vi tror på kraften i engasjerte foreldre, lærere og rådgivere når unge skal velge utdanning, og ønsker også å nå dem med kampanjen vår, sier rektor Christen Krogh.
Synlige i kollektivtrafikken og digitale flater
Det er avdeling for samfunnskontakt og kommunikasjon som har ansvaret for rekrutteringskampanjen.
Den gule OsloMet-profileringen vil prege busser og T-bane i uke 11 og 12, slik at den fanger oppmerksomheten til reisende i Oslo, Romerike, Asker og Bærum. I tillegg blir det digitale annonser i lokal- og regionalaviser i universitetskommunene. Dette skal bidra til økt synlighet og engasjement rundt universitetets studietilbud frem til søknadsfrist 15. april.
Parallelt fortsetter den digitale tilstedeværelsen med skreddersydde annonser rettet mot ulike målgrupper. Vi benytter blant annet sosiale medier og søk for å treffe unge som vurderer høyere utdanning.
Hvordan kan du bidra?
OsloMet-ansatte er våre beste ambassadører! Snakk gjerne varmt om våre studietilbud til potensielle studenter, eller del innhold fra kampanjen i egne nettverk.
Følg med på kampanjen – og tips gjerne en framtidig student om OsloMet.