Historisk praksissamarbeid på Holmlia

Nærbilde av tre sykepleierstudenter

Sykepleierstudentene Sevde, Frederikke og Mathilde tror det nye praksisopplegget blir spennende.

Historisk praksissamarbeid på Holmlia

Tettere oppfølging og bedre kjennskap til bydelen er blant målene når tredjeårsstudenter på sykepleie for første gang skal ha all praksis i bydel Søndre Nordstrand.

– Målet med dette prosjektet er å skape helhet og sammenheng i praksisen, slik at studentene bedre forstår hvordan de kommunale tjenestene er koblet sammen, sier prosjektleder Dag Karterud.

I løpet av året skal studentene ha praksis i både sykehjem, hjemmetjeneste og psykisk helse og rus. Studentene vil følge samme gruppe gjennom alle de tre praksisperiodene og vil bli tettere knyttet både til hverandre og veilederne i bydelen.

– Vi håper dette er noe både studentene, universitetet og bydelen vil vinne på, sier han.

Les hele saken på oslomet.no