Bli noe som betyr noe!

Nyhetportlet

Bildet viser en elev ved skolepulten sammen med en lærer.

Bli noe som betyr noe!

Årets arbeid med studentrekruttering er i gang for fullt.

Sammen med Universitetsturné og Åpen dag 6. mars, vil annonsekampanjer i ulike digitale kanaler som Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube og Google nå gjøre OsloMet ekstra synlig for potensielle studenter.

Annonsekampanjer og nettsider

Allerede i slutten av desember rullet OsloMet ut hovedkampanjen for master- og bachelorstudier. Kampanjen ble innledet med et ekstra fokus på rekruttering til lærerutdanningene.

Annonseringen skjer i tre faser. I januar var målet å bygge kjennskap til OsloMet, bredden i studietilbudet og gi tips til usikre søkere. Fra midten av februar flyttes fokuset over på de ulike fagområdene OsloMet har studietilbud innenfor, og til slutt minner vi om søknadsfrist.

I tillegg til annonsekampanjer er god og riktig informasjon på nettsidene avgjørende for rekrutteringsarbeidet. I tett samarbeid med fakultetene jobbes det derfor løpende med oppdatering og utvikling av studiepresentasjoner, for å sørge for at informasjonen er riktig og at studiene våre fremstår som inspirerende og attraktive.

Skolebesøk og studentambassadører

 Universitetsturnéen er et nasjonalt studieorienteringssamarbeid.  Sammen med de andre universitetene i Norge besøker vi nå rundt 70 videregående skoler i vår region over en periode på seks uker.

I tillegg til fellesaktivitetene arrangerer flere av fakultetene egne infomøter og andre rekrutteringsaktiviteter for enkelte av sine utdanninger.

Både i arbeidet med Universitetsturnéen og Åpen dag er flere av våre flinke studenter viktige ambassadører i møte med potensielle søkere til OsloMet.

Åpen dag 6. mars

Torsdag 6. mars åpner vi dørene og arrangerer Åpen dag ved OsloMet. Studenter og forelesere står på stand, inviterer til forelesninger og man kan få guidet tur på campus Pilestredet. Arrangementet er åpent for alle, men retter seg først og fremst mot elever på videregående skoler i vår region.