Årets underviser 2021

Årets underviser sammen med lederen for Studentparlamentet foran inngangen til Studenthuset

Årets underviser 2021

OsloMet-studentene har kåret årets underviser 2021: Anita Eriksen Zagury.

​Hvert år kårer studentene i regi av Studentparlamentet en underviser som har utmerket seg spesielt. I år var det 91 nominasjoner. Vinneren kåres av en jury bestående av studenter fra alle de fire fakultetene ved OsloMet, samt nestleder for Studentparlamentet. Prisen ble delt ut 25. august.

Årets underviser er Anita Eriksen Zagury

Anita Eriksen Zagury er universitetslektor ved institutt for estetiske fag. I nominasjonstekstene trekkes det fram fra flere at hun er en helt fantastisk underviser, veileder og støttespiller. Hun er punktlig, strukturert og motiverende. Hun beskrives som en solstråle med mye omsorg, humor og engasjement for sitt fagfelt. Og studentene hennes omtaler henne som en sy-gudinne og dronningen av søm.

Fra nominasjonene:

«Anita er en solstråle som alltid strekker seg lenger enn langt for å hjelpe oss. Sender vi henne melding ringer hun ofte opp igjen for å gi veiledning og motivasjon. Hun setter alltid krav til oss, utfordrer oss og ser potensialet i hver og en av oss. Hun har en fantastisk balanse mellom strenghet og omsorg, i tillegg til en ekspertise uten like i faget sitt. Hun er alltid punktlig, men er uhøytidelig og tuller og ler med oss. Ingen timer er kjedelige med Anita.

Anita er en inspirerende lærer, som både er strukturert i undervisningen sin, og utstråler og formidler at hun kan utrolig mye. Hun har skapt et engasjerende og trygt læringsmiljø i klassen, og jeg gleder meg alltid til å komme på skolen på grunn av henne.

Anita kommer alltid godt forberedt til undervisning. Hun gjør stoffet lett tilgjengelig for studentene og gir av seg selv. Hun sprer glede for faget til studentene og får studentene til å se på materialet med nye perspektiver og nytt blikk. Hun er alltid motiverende og oppmuntrende og heier helt tydelig på studentene.»

Runner up

I kåringen av årets underviser var det flere gode kandidater. Juryen ønsker særlig å trekke fram:

• Rune Andreassen (HV)
  • Siri Mohammad-Roe (LUI)