Hva er ditt budskap? - Ansatt

Hva er ditt budskap?

Hva er ditt budskap?

Hva vil du egentlig kommunisere til studentene?

Hvilken kanal du skal velge for å kommunisere med studentene, avhenger av hva du vil fortelle. Er det viktig informasjon? Informasjon som hjelper? Eller er det informasjon som er kjekt for dem å vite om?

  • Viktig informasjon

    Dette er informasjon studentene trenger for å kunne være student ved OsloMet.

    Eksempler: Akutte kriser, semesterregistrering, eksamen (utover det som står på Studentweb), svært viktige frister eller viktige systemendringer.

    Viktig informasjon til alle studenter

    • Informasjon til alle studenter kan publiseres av Avdeling for samfunnskontakt i passende kanaler.
    • Har du et tips til info som berører alle studenter? Send inn tips! (nettskjema.no)

    Viktig informasjon til studenter på fakultet, institutt eller studieprogram

    • Studenter på fakultet, institutt eller et studieprogram bør informeres på både Canvas og e-post dersom det er svært viktig informasjon.
    • Ta kontakt med din kommunikasjonsrådgiver på fakultet eller din Canvas-superbruker dersom du trenger rådgivning eller hjelp til å publisere.
  • Info som hjelper

    Dette er informasjon som kan hjelpe studentene i studiehverdagen.

    Eksempler: Utveksling, kurs, karriere og veiledning, bibliotektjenester, rettigheter og demokrati, studentliv, forskning, undersøkelser, verktøy.

    Informasjon som hjelper - til alle studenter

    • Informasjon til alle studenter om informasjon som hjelper de i studiehverdagen kan publiseres på student.oslomet.no og infoskjerm.
    • Har du ikke tilgang til å publisere på student.oslomet.no eller infoskjerm? Send inn tips! (nettskjema.no)

    Informasjon som hjelper - til studenter på fakultet, institutt eller studieprogram

    • Informasjon til studenter på fakultet eller institutt som hjelper de i studiehverdagen kan publiseres som nyhet eller arrangement på student.oslomet.no. For eksempel skrivekurs eller karriereveiledning.
    • Tips! Er det noen spesielle målgrupper du trenger å nå? Send de en e-post med lenke til student.oslomet.no eller gå ut og fortell studentene om det i kantina!
    • Dersom informasjonen er faglig relevant for et studieprogram kan det publiseres på emnenivå i Canvas. For eksempel et møte om utveksling for sykepleiestudenter eller et skrivekurs for bacheloroppgaven til ingeniørfag.
    • Har du ikke tilgang til å publisere? Ta kontakt med din nettredaksjon på fakultet eller din Canvas-superbruker.
  • Underholdning

    Dette er informasjon om morsomme ting som skjer på campus, som for eksempel sosiale arrangementer, utdeling av mat/gratis ting, eksterne foredrag som ikke er faglig relevante.

    • Informasjon om underholdning kan legges i Hva skjer-kalenderen på student.oslomet.no eller som et arrangement på OsloMets Facebookside.

    • Forsøker du nå studenter på et spesifikt studieprogram med informasjon om underholdning kan du sende en e-post.

    • Har du ikke tilgang til å publisere? Ta kontakt med din nettredaksjon på fakultet.

  • OsloMets kommunikasjonskanaler