Profesjonskonferansen 2024: Profesjonenes historie og framtid

Hendelseskalender

Profesjonskonferansen 2024: Profesjonenes historie og framtid

Perspektiver på ideen om profesjoner og dens historiske og framtidige betydning.

Dato/Tid

Pilestredet 35, PH170: Gerd Hagens auditorium

I år er det 30 år siden Høyskolen i Oslo (HiO) ble etablert, og 25 år siden Senter for profesjonsstudier (SPS) ble opprettet som del av en strategi for å profilere høyskolens status som «profesjonslærested».

Mens profesjonsbegrepet opprinnelig ble brukt om en liten gruppe akademiske eliteyrker, har det de siste tiårene blitt stadig vanligere å bruke profesjonsbegrepet også om yrker som sykepleiere, sosialarbeidere, lærere, ingeniører og journalister.

Ved denne jubileumskonferansen inviterer Senter for profesjonsforskning til refleksjon rundt ideen om profesjoner og dens historiske og framtidige betydning.

Alle påmeldte er velkommen til å delta, og det vil bli servert lunsj.

Les mer om konferansens tema og program på arrangementets nettside (oslomet.no).